סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
המפה של 4M
המפה של 4M (צילום: 4M analytics)

עמוק באדמה: מייסד מוביט ומנכ"ל ווייז לשעבר משקיעים במיפוי תת-קרקעי

הסטארט-אפ הישראלי 4M Analytics שפיתח טכנולוגיה מבוססת AI המאפשרת לדעת מה קורה מתחת לקרקע בכל הנוגע לתשתיות משך את תשומת לבם של המשקיעים, שהפקידו בידיו עוד 30 מיליון דולר: "אנחנו רוצים לעשות לתת-קרקע את מה שגוגל מפות עשו לעולם שמעל הקרקע"

חברת 4M Analytics הממפה תשתיות תת קרקעיות הודיעה היום (ג') על גיוס הרחבת סיבוב ה-A שלה בהיקף של 30 מיליון דולר - מה שמביא את סך הגיוס הכולל שלה ל-45 מיליון דולר. בסבב זה השתתפו גם נועם ברדין, מנכ״ל Waze לשעבר, וניר ארז, מנכ"ל ומייסד Moovit.
החברה מנסה לפתור את בעיית מיפוי התשתיות התת-קרקעיות לאחר שאלה מונחות. פעמים רבות התשתיות הופכות למבוך עצום של צנרות וסיבים, שלדברי החברה מעולם לא תועד או מופה. מהנדסים אזרחיים ממגוון רחב של אסכולות מתמודדים עם חוסר הוודאות המדובר בכל העולם ועם מה שהפך להיות סיכון מספר אחד לכל פרויקט תשתיתי – פגיעה בתשתית קיימת. מדובר בסיכון כלכלי בהיקף שמגיע למאות מיליארדי דולרים בכל שנה, בארה"ב בלבד.
4M Analytics מייצרת מפה תת קרקעית באמצעות שילוב בין תצלומי לווין ואוויר, נתונים גיאוגרפיים, תסריטי בנייה ועוד. אלה מעובדים על ידי סוגים שונים של בינה מלאכותית שפולטים מפה אמינה.
החברה הוקמה ב-2020 על-ידי איציק מלכה, ניר כהן ויואב כהן, לשעבר מפקד יחידת 9900 באגף המודיעין (המערך הגיאו-חזותי של צה"ל). היא מעסיקה כיום כ-100 עובדים ויש לה משרדים בתל אביב ובאוסטין, טקסס.
יניב שלו, CTO: "יש לנו חזון גדול: לייצר מפת תשתיות גלובלית, ממש מכאן, מישראל. לעשות לתת-קרקע את מה שגוגל מפות עשו לעולם שמעל הקרקע. שאיפתנו היא שכל מהנדס בכל מדינה יוכל להצביע על נקודה במפה ולהבין את סבך התשתיות שקבור מתחת. עד היום לא נעשה ניסיון לייצר מפות כאלה בעזרת איסוף מידע ממאות אלפי מקורות לא קוהרנטיים כמו צילומי לווין ותכנוני הנדסה ישנים, הבניית המידע הגיאו-מרחבי בעזרת AI ו-וידוא התוצאות בעזרת אלגוריתמי ראייה ממוחשבת וטכניקות מיפוי ייחודיות. אנחנו הראשונים".
נועם ברדין, מנכ״ל Waze לשעבר: ״אני מבין את המשמעות בלייצר פיתרון מיפוי שמשפיע על חייהם של מיליונים ואני מאמין גדול במוצר ובחזון שיש למייסדים. השימוש שלהם בטכנולוגיות מתקדמות וזיהוי שוק הזקוק נואשות לדיגיטציה שם את החברה בחוד החנית של שוק שמתפתח בקצב מסחרר".
את סבב הגיוס הובילו Insight Partners ו-ITI Venture Capital Partners בהשתתפות המשקיעים הנוכחיים Viola Ventures ו-F2 Venture Capital. המימון ישמש להגדלת פעילות החברה בארה"ב, לפיתוח יכולות נוספות של בינה מלאכותית ולראייה ממוחשבת עבור יצירת מפת התשתיות הראשונה של ארה"ב.