סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר טסלה ספייס איקס
אלון מאסק (צילום: Slaven Vlasic/Getty Images)

מאסק: טסלה תחשוף את הרובוטקסי שלה ב-8 באוגוסט; המניה זינקה

לאחר ההכרזה, עלתה מניית החברה ב-3.8% במסחר המאוחר, אחרי שננעלה בירידה של 3.6%; אתמול דווח ברויטרס שטסלה ביטלה את תוכניתה להשקת מכונית מוזלת

טסלה תחשוף את הרובוטקסי שלה ב-8 באוגוסט, כך הודיע מנכ"ל החברה אלון מאסק באפליקציית X. מאסק מדבר על פרויקט המונית הרובוטית כבר שנים, והוא עשוי להיות עסק מרכזי חדש עבור יצרנית הרכב, בעוד המשקיעים חוששים מתקופה של צמיחה חלשה שחווה החברה.
מניית טסלה עלתה ב-3.8% במסחר המאוחר אמש בניו יורק לאחר הציוץ של מאסק, אחרי שננעלה בירידה של 3.6%. מנכ"ל טסלה חשף את תאריך החשיפה אתמול, לאחר שרויטרס דיווחה שהתוכניות למכונית הלואו-קוסט של טסלה בוטלו. מאסק אמר מצידו שרויטרס "שיקרה".

ב-2015 אמר מאסק לבעלי מניות שמכוניותיה של טסלה יוכלו להגיע ל"אוטונומיות מלאה" תוך שלוש שנים. ב-2016 הוא אמר שטסלה תהיה מסוגלת לשלוח מכונית לנסיעת שטח ללא צורך בהתערבות אנושית עד סוף 2017. טסלה עדיין לא מכרה את הרובוטקסי – טכנולוגיית כלי רכב אוטונומית שיכולה להפוך את הרכבים שלה לכלי רכב אוטומטיים "מדרגה 3". עם זאת, טסלה מציעה מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS), כולל אפשרות טייס אוטומטי סטנדרטית, ואפשרות נהיגה עצמית מלאה פרימיום, או FSD, שעולה 199 דולר לחודש למשתמש בארה"ב, או 12 אלף דולר בתשלום מראש.
בניסיון להעלות את המכירות לקראת סוף הרבעון, מאסק הורה לאחרונה לכל צוותי המכירות של החברה להתקין ולהדגים את ה-FSD ללקוחות לפני שהאחרונים מקבלים את המפתחות לרכבם החדש. במייל ששלח לעובדים הוא כתב: "כמעט אף אחד לא מבין כמה טוב FSD (מבוקר) עובד למעשה. אני יודע שזה יאט את תהליך המסירה, אבל בכל זאת זוהי דרישה ברורה". למרות שמה, אפשרות הפרימיום של טסלה דורשת נהג בשר ודם על ההגה, המוכן לתפוס שליטה על הרכב או לבלום בעת הצורך.
תאריכי ה"חשיפה" של טסלה לא חוזים בהכרח את תאריך ההשקה המסחרית של מוצר חדש. לדוגמה, למרות שחשפה אותה כבר ב-2017, המשאית הכבדה של טסלה, ה-Semi, לא החלה להימסר ללקוחות לפני דצמבר 2022.