מפרסמת מרכזית ברשתות חברתיות ניסתה להונות גולשים
מיליארדי מודעות של MakeMyBaby נצפו בפייסבוק ובמייספייס – עד שהתברר כי מדובר בתרגיל שמטרתו להפנות גולשים מגוגל לבינג. מיקרוסופט ניתקה קשריה עם החברה
מידע שפרסמה חברת ComScore חושף שחברה שפירסמה בהיקף גדול מאוד ברשתות החברתיות פייסבוק ומייספייס, MakeMyBaby.com, ניסתה לקדם באמצעות הפרסום תרגיל הונאה.
לפי קומסקור, בסתיו 2010 מייקמייבייבי היתה אחראית ל-1.7 מיליארד צפיות במודעות, יותר מספקית הסלולר הגדולה בארצות הברית, ורייזון. אלא שהמטרה של מייקמייבייבי היתה לשכנע את המשתמשים להתקין סרגל כלים, שהמיר את החיפושים שביצע המשתמש בגוגל לחיפושים במנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג. הסרגל מקשה במכוון על הסרתו – כתובת הרשת המיועדת לכך כביכול היתה ריקה.
החברה התחזתה למשווקת תוכנה שאמורה לשפר תמונות של תינוקות, ולאחר מכן גבתה כספים ממיקרוסופט בשל הפניית החיפושים אליה, כמובן מבלי ליידע את ענקית התוכנה כיצד הדבר נעשה. מי שעומדים מאחורי מייקמייבייבי הפעילו קודם לכן אתר שהונה גולשים, וגרם להם להתחייב לשירותי סלולר ללא ידיעתם.
מהנדס מצוות המלחמה בספאם של גוגל, מאט קאטס, הבחין במזימה של מייקמייבייבי, כשקרא את תנאי השימוש שלה ושם לב שלפיהם המשתמש מרשה לחברה לשנות את מנוע החיפוש שלו מגוגל לבינג. קיטס דיווח על כך אתמול, והמידע התפרסם במהירות ברשת. משנודע למיקרוסופט על התרגיל, היא מיהרה לסיים את קשריה עם מייקמייבייבי, בציינה שהחברה עברה על כללי האתיקה של בינג.
פייסבוק טענה בתגובה שמייקמייביי כלל לא היה מפרסם שלה, אלא פעל דרך שותף תוכן. היא הודיעה כי תפעל בחומרה כנגד שותפים שינסו להפעיל שיטות כאלו בעתיד.


