$
בארץ

אבי נקש: "ארקיע רואה את העתיד ב'לואו קוסט'"

הבעלים של ארקיע אמר את הדברים באירוע שבו הודיעה החברה על הרחבת שירות ה"אקספרס" שלה גם לרומא, קייב ומוסקבה. המנכ"ל, גדי טפר: "ארקיע הבינה שהדרך לעשיית עסקים היא השירותים שמסביב"

יסמין גיל 17:01 11.01.11

 

"ארקיע הבינה שהיא לא הולכת להתחרות עם חברות תעופה אחרות במשק, אלא מוצאת את הנישה שלה. אנו רואים את העתיד ב'לואו קוסט'", כך אמר הבוקר (ג') בעלי ארקיע, אבי נקש, במהלך מסיבת עיתונאים שערכה החברה לרגל הרחבת שירות ה'אקספרס' שלה, שעיקרו הצעת כרטיסי טיסה במודל ה"לואו קוסט".

 

לפני כארבעה חודשים השיקה החברה את שירות ה'אקספרס' במסגרתו הציעה כרטיסי טיסה לפריז ולאמסטרדם, במחיר התחלתי של 99 דולר לכיוון, עם עלויות נפרדות עבור שירותים נלווים. היום הודיעה החברה על הוספת שלושה יעדים חדשים לשירות: רומא, מוסקבה וקייב.

 

בתקופת האביב והקיץ מתכננת החברה להפעיל 2-3 טיסות שבועיות לכיוון לכל אחד מהיעדים החדשים. במקביל, היא צפויה לתגבר את הטיסות לפריז ולאמסטרדם, משתי טיסות שבועיות לכיוון כיום, לכל יעד, במודל המחירים המוזל - לשלוש טיסות שבועיות לכל יעד. לפריז יפעלו טיסות גם במודל המחירים הרגיל עם שירות מלא.

 

על פי נתוני החברה, זו תציע במהלך 2011 כ-50 אלף מושבי "לואו קוסט" לפריז ולאמסטרדם, כ-40 אלף למוסקבה, וכ-16 אלף לקייב ולרומא. מחירי הכרטיסים יחלו ב-99 דולר לכיוון ויעלו ב'קפיצות' של 40 דולר, בהתאם לרמת הביקוש ולמועד רכישת הכרטיס.

 

על פי מודל ה"לואו קוסט" המחירים המוזלים יותר מוצעים ברכישה זמן רב מראש, כאשר המכירה מתחילה כשלושה חודשים לפני מועד הטיסה. המחיר כולל מיסים, אך אינו כולל תשלום עבור העלאת מזוודה: 17 דולר בהזמנה מוקדמת, או 30 דולר במעמד הצ'ק-אין; ארוחה במחיר של 13-8 דולר; או אפשרות לבחור מושב, בעלות של 30-19 דולר.

 

"מודל האקספרס התגלה כהצלחה", אמר הבוקר מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, "ארקיע הבינה שהדרך לעשיית עסקים היא לא בהכרח הטיסות, אלא השירותים שמסביב ועד 2012 אנו מתכננים להוסיף עוד 3-5 יעדים חדשים למודל האקספרס". הוא הוסיף כי: "בקיץ המחירים יעמדו לפי ההיצע והביקוש, וברור שבעונת השיא הם יהיו יותר מ-99 דולר לכיוון".

x