$
בארץ

לקחים ראשונים מהשריפה: רכבת ישראל משביתה את השימוש בקרנועים

ממצאים ראשונים של ועדת הבדיקה מעלים חשש לכשל מכני. רכבת ישראל משתמשת ביותר מ-40 קרנועים מהסוג שנשרף, והשבתתם תקטין בכ-25% את מספר המושבים שעומדים לרשות הנוסעים

ליאור גוטמן 22:4030.12.10

ועדת הבדיקה של רכבת ישראל הציגה הערב (ה') ממצאים ראשונים לאירוע השריפה, מהם נשללת האפשרות שקצר חשמלי הוא הגורם לאירוע ליד יקום לפני מספר ימים שבו נפגעו כ-120 איש.

 

על פי ההערכות החדשות, השריפה נגרמה בשל כשל מכני, מה שהוביל את מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל להשבית מיידית את השימוש בקרנועים מהדגם שנשרף (דגם IC3) עד להשלמת כל הבדיקות. 

 

הרכבת השרופה ליד יקום הרכבת השרופה ליד יקום צילום: שאול גולן

הקרון שנשרף הוא מתוצרת א-דה-טראנס, חברה שנרכשה לפני מספר שנים על ידי ספקית הקטרים הנוכחית של רכבת ישראל, חברת בומברדייה הקנדית. הדגם שניזוק מכונה IC3, שייצורו בעולם הופסק לפני מספר שנים עקב המעבר לדגם חדש יותר. ברחבי העולם קיימים כ-600 קרונות מדגם זה, מתוכם מעל ל-40 בשימוש יומי של רכבת ישראל. הקרנועים נמצאים בשימוש מאז 1996 ובשמונה השנים האחרונות נרשמו שלוש שריפות בדגם האמור.

 

מחר (ו') תפעל תנועת הרכבות כסדרה, למעט קו הרכבת בין בית שמש לירושלים ובין באר שבע ודימונה, שם תפעיל הרכבת שירות הסעות עבור הציבור. במהלך סוף השבוע תפרסם רכבת ישראל לוח זמנים חדש.

 

השבתת הקרנועים תצמצם את מספר מקומות הישיבה מכ-36 אלף מקומות לכ-27.5 אלף מקומות, צניחה של כ-25%. כך שבתקופה הקרובה צפויה רכבת ישראל למצוא עצמה במצבים בהם היא לא יכולה לענות על הביקוש.

 

יצוין ששנת 2011 עומדת בסימן שדרוג מסילות הרכבת והרחבתן, כך שבכל מקרה הנוסעים היו ציפוים להיתקל בשיבושים יזומים של קווי נסיעה במקומות שונים בארץ. יצוין ששר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הקים אף הוא צוות מיוחד שיבדוק את הסיבות שהביאו לפרוץ הדליקה

 

רכבת ישראל מפעילה כיום 340 רכבות ביממה. לנוכח הפסקת השימוש בקרונועים יופעלו באופן זמני 220 רכבות ביממה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x