מבחן רכב: רנו גרנד סניק
רנו מציגה את הגרנד סניק במחיר אטרקטיבי ועם המון מקום לילדים, ומציבה תחרות קשה למאזדה 5 החדשה
רנו גרנד סניק עושה חשק להביא ילדים: נכון שקיים כל עניין ההשכמות המוקדמות והחום הגבוה, אבל כשהילדים ירצו לנסוע לבריכה, לבית הספר, לדודים ולכל מקום אחר שאפשר לתפוס בו מחלות - בהחלט יהיה להם אמצעי תחבורה ראוי.
המתכון של רנו, שלא השתנה הרבה משנות התשעים, פשוט מאוד: לוקחים שלדה של רנו מגאן ומושכים למעלה. כך נוצרה הרנו סניק, שיכולה להכיל חמישה נוסעים גבוהים. את החלק האחורי מותחים כדי שיהיה מקום גם לשורת מושבים שלישית, ומקבלים רנו גרנד סניק. למי זה טוב? למי שיש לו יותר משלושה ילדים, למי שיש לו שלושה ילדים ורוצה לקפל את המושב האחורי או סתם למי שרוצה מכונית מרווחת מאוד. את זה יכולה גם סניק רגילה לעשות, אבל בישראל מעדיפים הרבה מושבים. גם היבואנית מבינה את זה, ולכן הגרנד סניק יקרה ב־6,000 שקל בלבד מסניק רגיל.
הגרנד סניק הקודמת קיבלה ציון בלתי מספיק בהתנהגות: היא היתה כמו אונייה, לא לחיוב, אלא לכיוון של מחלת ים לנוסעים. הגרנד סניק הנוכחית הרבה יותר טובה. היא גם יותר שקטה וחזקה, הודות למנוע ולתיבת הילוכים אוטומטית רציפה שלקוחים ישירות מניסאן.
הפנים של הגרנד סניק מוכר היטב - פנים של רנו פלואנס עם עוד כמה תוספות. תנוחת הישיבה מצוינת, החלון הקדמי ענק, שעון המהירות נדד למעלה, למרכז הקונסולה, המושבים עברו שדרוג ומובן שיש הרבה תאי אחסון. ואיך מאחור? בשורה האמצעית טוב, תודה. יש מזגן אחורי, שלושה מושבים סבירים ושפע של מקום לראש. ואיך בשורה השלישית? צפוף. עדיף לקפל את המושבים לכוון הרצפה ולאמץ כלב.
אז האם לקנות? התשובה היא כן, ועדיף את גרנד סניק ולא את הסניק, בגלל פער המחירים הנמוך. למה? כי בשונה ממיניוואנים רבים, גרנד סניק נותנת לנוהג בה להבין שהיא לא נמצא בעונש מכיוון שיש לו הרבה ילדים. אפשר אפילו ליהנות ממנה. עם זאת, אולי שווה לחכות קצת. שלל מיניוואנים חדשים, כולל מאזדה 5 החדשה, עומדים לנחות ממש בקרוב באולמות התצוגה, והתחרות תהיה קשה.


