$
בארץ

"חבר" זנח את חלום הסלולר הווירטואלי - ישתף פעולה עם פרטנר

עמיתי הארגון יזכו לתנאים אטרקטיביים למוצרי הסלולר, הטלפוניה הביתית והאינטרנט של פרטנר. ההסכם בין הצדדים אף יותאם לטובת העמיתים במקרה של החמרה ברגולציה על חברות הסלולר

גילעד נס 13:32 11.08.10

 

מי שתהה כיצד נפקד שמו של ארגון "חבר" מרשימת מבקשי הרישיון הווירטואלי בסלולר קיבל הבוקר (ד') את התשובה – הארגון הודיע כי הגיע להסכם שיתוף פעולה עם חברת פרטנר, המעניק לעמיתי הארגון תנאים אטרקטיביים לשימוש בשירותי התקשורת של החברה.

 

במסגרת ההסכם, שיהיה בתוקף בשלוש השנים הבאות, יוכלו עמיתי "חבר" לקבל את שירותי הסלולר, הטלפוניה הביתית וקישוריות האינטרנט (ISP) של פרטנר במחירים נוחים, כאשר לעמיתים יוצעו חבילות שהותאמו במיוחד לארגון.

 

כך למשל, תמורת 129 שקלים יקבל העמית 400 דקות שיחה לכל הרשתות ו-400 הודעות SMS (הניתנות להמרה ב-400 דקות שיחה בין טלפוני המשפחה) תמורת התחייבות. תוספת של 30 שקלים לחודש תסיר את ההתחייבות.

 

בתחום התקשורת הקווית יקבל העמית 3,000 דקות שיחה, קישוריות אינטרנט במהירות 2.5 מגה ונתב במחיר של 69 שקלים לחודש. לעמיתים יוצעו גם שירותים

 

ארגון "חבר" מונה כיום כ-100 אלף בתי אב מעובדי צבא הקבע, מערכות הביטחון, גמלאי הצבא ובני משפחותיהם. הארגון ידוע בהנחות המשמעותיות שהוא משיג לעמיתיו בתחומי הצרכנות השונים, אך זוהי פעילותו הראשונה בתחום התקשורת.

 

"בחנו את הכניסה לתחום המפעילים הווירטואליים, אך הגענו למסקנה שהתמשכות התהליך, אל מול התנאים שהצלחנו להשיג בשיתוף פעולה מול פרטנר, מביאים למסקנה שיהיה נכון יותר לזנוח בעת הנוכחית את הכניסה לשוק כספק עצמאי", אמר מנכ"ל "חבר", שלומי אברהם, ל"כלכליסט". "קיימנו שיחות עם כל החברות והחלטנו שההצעה של פרטנר, לא רק בגלל המחיר אלא גם בגלל היכולת להציע מספר שירותי תקשורת, נראית לנו אטרקטיבית ונשמח להציעה לעמיתים".

 

ההסכם בין הצדדים, אגב, כולל אף התייחסות לשינויים רגולטוריים בתחום התקשורת הצפויים בשנה הקרובה. כזכור, חוק ההסדרים שיוגש לאישור הכנסת בחודשים הקרובים מכיל הפחתה של תקופת ההתחייבות של לקוחות הסלולר הפרטיים משנה וחצי לשנה, הפחתת קנסות היציאה והנחיות נוספות הצפויות לשנות את מערכות היחסים של הצרכנים עם ספקיות הסלולר.

 

אברהם הדגיש כי לאור הצפי לשינויים אלו שולבו בהסכם התאמות שיופעלו בידי פרטנר, כך שבכל מקרה יזכו העמיתים לתנאים הטובים ביותר, בין אם הללו נגזרים מהרגולציה העדכנית או מהתחייבות פרטנר מול "חבר" בעת חתימת ההסכם.

 

נטישתו של "חבר" את אפשרות הפעילות הווירטואלית בסלולר היתה צפויה – בניגוד לחברה כדוגמת "המשביר לצרכן", המתייחסת לפעילות בתחום התקשורת כמוקד רווח עתידי, "חבר" הינו מלכ"ר הפועל לטובת עמיתיו בהשגת תנאים אופטימליים מטעם ספקי השירות. הימור על פעילות עצמאית בסלולר, המצריכה גם ידע רלוונטי, היתה מסיטה את הארגון מעיסוקי הליבה שלו, ואף עלולה היתה לגרום לו להפסדים בטווח הקצר ואף מעבר לכך.

 

עבור פרטנר, הפניה הישירה לכל חברי הארגון מהווה יתרון שיווקי במלחמה הצפויה מול המפעילים הווירטואליים העתידיים והחברות הקיימות. אברהם מסר כי הארגון יודע כי בין העמיתים יש לקוחות קיימים של פרטנר, אולם נתונים אלו אינם סותרים את הפוטנציאל שהארגון רואה בשיתוף הפעולה עם פרטנר.

x