$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט": גידול של 9% בהכנסות הרכבת

ל"כלכליסט" נודע כי בחצי הראשון של 2010 גדל מספר נוסעי הרכבת ב־2% לעומת החצי המקביל ב־2009

ליאור גוטמן 07:28 13.07.10

 

רכבת ישראל הסיעה במחצית הראשונה של 2010 כ־17.5 מיליון נוסעים, עלייה של 2% לעומת התקופה המקבילה ב־2011. הגידול בתנועת הנוסעים הניב לרכבת הכנסות של כ־267 מיליון שקל, עלייה של 9.2% ביחס למחצית הראשונה של 2009. כך עולה מריכוז נתונים ראשוני של רכבת ישראל שהגיעו ל"כלכליסט".

 

נתוני ההכנסות ממכירת כרטיסים נלקחו ממערכת הכרטוס שהרכבת מפעילה. פילוח הנתונים מעלה שבשורת ההכנסות עמדה הרכבת ביעד שהוצב לה בתחילת השנה, והוא להשיג בששת החודשים הראשונים של 2010 צבר הכנסות של 266 מיליון שקל. בתחום הובלת הנוסעים התקרבה רכבת ישראל עד מרחק נגיעה מהיעד שהוצב לה - להסיע 17.89 מיליון נוסעים, 2% יותר מכפי שהושג בפועל.

 

בצד הגידול בהכנסות, לא השיגה רכבת ישראל את היעד שהוצב לה בתחום הובלת המטענים: הרכבת הובילה מתחילת השנה 3,719 אלפי טונות, לעומת יעד של 4,376 אלפי טונות, ירידה של כ־15%. הכנסות הרכבת מהובלת המטענים הסתכמו ב־70.3 מיליון שקל, לעומת יעד הכנסות של 79 מיליון שקל. ברכבת מייחסים את ההאטה בהובלת המטענים לכך שהחברות במגזר התעשייתי, שמשתמשות ברכבת להובלת מטענים, טרם התאוששו מהמשבר הכלכלי שפקד אותן בשנה שעברה.

 

לאחרונה חתמה רכבת ישראל על חוזה להובלת מטענים עם חברת כיל בהיקף של כמיליארד שקל, מהלך שאמור לשפר את ביצועיה בתחום זה; לפי הערכות ברכבת, כיל אחראית למחצית מפעילות הובלת המטענים שלה בעיקר ממפעלים באזור הדרום למרכז הארץ.

 

המשבר בתעשייה הוריד במהלך 2009 את נפח הפעילות בתחום בקרוב ל־30%, כך שהחוזה החדש ישפר את ביצועי הרכבת בתחום זה לקראת סוף 2010. "ניתן לראות שהביקוש לרכבת ממשיך לעלות", אמר מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל, "ואני צופה כי לאחר סיום הפרויקטים הגדולים שלנו בשנתיים הקרובות נראה גידול משמעותי במספר הנוסעים ברכבת ישראל".

x