מכה קלה לבואינג? ייתכן שביותר מאלף מטוסים יצטרכו להחליף חלונות בתא הטייס
מינהל התעופה הפדרלי בארה"ב הורה לחברות תעופה לבדוק את מחממי החלונות בתאי הטייס ב-1,212 מטוסים מתוצרת בואינג, בשל חשש להתלקחות
חברות התעופה יצטרכו לבדוק את מחממי חלונות תא הטייס ב-1,212 מטוסים מתוצרת בואינג, ואולי גם להחליף את החלונות בעקבות הוראת בטיחות שמנהל התעופה הפדרלי מתכנן להוציא בשבוע הבא.
מחממי החלונות נקשרו לעשרות תקריות שבהן היו מעורבים שריפות בתוך המטוס, עשן, זרמי חשמל פתוחים וזגוגיות מנופצות במטוסי בואינג. במקרים רבים הטייסים בחרו לנחות נחיתת חירום. מקור הבעיה זוהה ב-2004, כבורג שלא הודק דיו, המתחכך בחוטי חשמל במקום שבו הם מחוברים לחוטים השייכים לחימום בחלונות.
התקרית האחרונה הייתה נחיתת חירום של בואינג 757 של יונייטד איירליינס בנמל תעופה בווירג'ינה. באותו מטוס פרצה שריפה ליד חלון הקברניט בטיסה מניו יורק ללוס אנג'לס. הטייסים השתמשו במטף כדי לכבות את האש, אך נאלצו לבקש אחד נוסף לאחר שהאש נדלקה מחדש. האש גם ניפצה חלק מהחלון. הנוסעים דיווחו שהעשן עבר מתא הטייס לתא הנוסעים, וכבאיות, אמבולנסים וציוד חירום נוסף המתין למטוס כשנחת.
המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים דחקה במינהל התעופה מאז 2004 להורות לחברות התעופה להחליף את החלונות בתאי הטייס בדגמי בואינג שבהם התרחשו התקריות. יו"ר המועצה דבורה הרסמן אמרה בחודש שעבר כי היא חוששת שהבעיה תוביל לתאונה.


