נדבר פחות? חברות הסלולר יציגו עד סוף השנה מסלולי תקשורת להגבלה עצמית
לפי הסכמות בין החברות לבין ח"כ מאיר שטרית, לקוח המשלם את החשבון יוכל להגדיר את הסכום המקסימלי שישלם המשתמש, ובעת הגעה לסכום זה ייחסמו השירותים. החברות יקבעו את תעריפי המסלולים, הצפויים להיות נמוכים מתעריפי פרי-פייד
עד סוף השנה יידרשו חברות הסלולר להציג ללקוחותיהן מנגנון שיאפשר להגביל את השימוש בשירותי התקשורת בידי הלקוח – כך נקבע היום בישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. החלטה זו הגיעה לאחר שחבר הכנסת מאיר שטרית, שהניח על שולחן הכנסת הצעת חוק בנידון, סיכם עם החברות ומשרד התקשורת כי ימשוך את הצעתו אם יתרשם שהחברות אכן עומדות בהתחייבותן זו.
על פי הצעתו של שטרית, הורים יוכלו להגביל את ההוצאה הכספית על שירותי סלולר של ילדיהם באמצעות מתן הוראה לחברת הסלולר אליה הם מחוברים לקבוע סכום מקסימלי לתשלום, שיכלול את כלל שירותי התקשורת: שיחות, הודעות SMS ושירותי גלישה באינטרנט. אם יגיע הלקוח או המשתמש בטלפון שהלקוח הוא משלם החשבון שלו לסכום זה, תחסום חברות הסלולר את כל השירותים וניתן יהיה לקבל שיחות, ולהוציא שיחות למוקדי חירום בלבד. "שינוי שכזה יהיה בשורה לכל עם ישראל וברכה להורים", אמר היום שטרית. "הגבלת התשלום תיצור שינוי דרסטי בהרגלי הצריכה."
חברות הסלולר, משרד התקשורת ושטרית עצמו סיכמו בדיון כי יש להימנע מהליך חקיקה, והמהלך יתבצע באמצעות הסדרה עצמית. על פי ההסדר המסתמן, החברות יידרשו לשלוח הודעה למשלם החשבון על הגעה צפויה לסכום הגג החודשי בטרם זו מתבצעת בפועל, וכאמור לחסום את השירותים בעת ההגעה לסכום זה.
כיום ניתן לרכוש חבילות דקות בתשלום מראש (pre-paid), אולם מחירים אלו גבוהים משמעותית ממחירים הנגבים מלקוחות המשלמים באמצעות כרטיסי אשראי בסיום כל חודש. שטרית אמר בעבר כי פיתרון הפרי-פייד אינו מהווה תשובה לבעיה שהציג, כיוון שהשירותים הנצרכים באמצעותו יקרים, ולפיכך ביקש להגיע להסכמות עם חברות הסלולר לגבי מנגנון שיציג מחירים סבירים. עם זאת, היום הסתפק שטרית בהצהרת החברות כי המחירים במסלולים שניתן יהיה להגביל אותם יהיו נמוכים ממחירי הפרי-פייד הכלליים, וטען כי אינו מעוניין לכפות את המחירים המדוייקים על החברות על מנת לאפשר להן להתחרות ביניהן בתחום זה.


