תשובה רוצה גם אוטובוסים על גז
קבוצת האנרגיה דלק פנתה למשרד התשתיות בעקבות קשיים רגולטוריים, בבקשה לקדם תוכנית להמרת משאיות ואוטובוסים לעבודה בגז טבעי
קבוצת האנרגיה דלק פנתה בתקופה האחרונה למשרד התשתיות בבקשה לקדם תוכנית להמרת משאיות ואוטובוסים לעבודה בגז טבעי - כך נודע ל"כלכליסט".
הפנייה נעשתה בעקבות הקשיים הרגולטוריים בנושא, לרבות אחסנה והובלה של גז טבעי בכבישי ישראל: תדלוק כלי רכב בגז טבעי דורש אחסנה בלחץ גבוה ומציאת מקום מתאים במרכזי הערים לאחסונו.
לפי ההערכות, קבוצת דלק תתחבר לאחת מחברות התחבורה הציבוריות ותקים בחניון האוטובוסים מתקן לתדלוק בגז טבעי. בחינה ראשונית למציאת מקומות מתאימים במרכז הארץ כבר החלה. עוד נודע ל"כלכליסט" שמשרד התשתיות התקשר לאחרונה עם חברת ייעוץ חיצונית לבדיקת הנושא, כדי להרחיב את השימוש בגז טבעי לכלל תעשיית הרכב הכבדה בישראל.
"בשלב זה הרעיון מתייחס לכלי רכב גדולים ומזהמים, מאחר שלא הגיוני למקם מכל גז טבעי על מכונית נוסעים", מסביר רונן חדש, שאחראי על שיווק והפצת גז טבעי ללקוחות תעשייתיים. חדש עסק בנושא כבר לפני כעשור, במסגרת עבודה באגף התקציבים באוצר ובחברת פז.
לפני כשנתיים הוגש דו"ח למשרד להגנת הסביבה, שהמליץ לקדם את התחום לאור מאגרי הגז הטבעי שהתגלו מול ישראל. בדו"ח נכתב כי ראוי להפעיל צי מכוניות, אוטובוסים, משאיות ומוניות על גז טבעי, אולם מסקנותיו לא יושמו.
משרד התשתיות אישר את הפנייה ומסר שיירתם לקדם את הנושא מול כל קבוצת אנרגיה שתפנה אליו.


