$
בארץ

סגן נשיא אמריקן אקספרס: "היעד שלנו - הכפלת נתח השוק בישראל"

שיימוס סמית': "יעד הצמיחה שלנו בישראל הוא אתגרי, וכדי לעמוד בו נצטרך לשמור על מעמד 'מותג־העל' שיש לאמריקן אקספרס, להציע לצרכן הישראלי צורות חדשות של תשלומים ולספק שירות הולם"

תומר זלצר 23:04 24.04.10

 

"היעד של אמריקן אקספרס העולמית הוא להכפיל את נתח השוק של המותג בישראל במהלך שבע השנים הבאות" -כך אמר ל"כלכליסט" שיימוס סמית', סגן נשיא אמריקן אקספרס ומנכ"ל שירותי הרשת הבינלאומיים של החברה לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA).

 

סמית' הגיע לישראל כדי להשתתף ביום חמישי האחרון בטקס חתימת ההסכם להארכת שיתוף הפעולה בין בנק הפועלים וחברת כרטיסי האשראי שבבעלותו, ישראכרט, לבין אמריקן אקספרס. ההסכם בין הצדדים, המקנה לישראכרט בלעדיות על הנפקת כרטיסי האשראי של אמריקן אקספרס ועל סליקת העסקאות הנעשות באמצעותם, החל ב־1995 והוארך כעת עד 2016. השותפות עם ישראכרט היא אחת מ־129 שותפויות של אמריקן אקספרס עם מוסדות פיננסיים בעולם.

 

לדברי סמית', "שוק כרטיסי האשראי בישראל תחרותי ומפותח. כ־60% מהתשלומים בישראל מתבצעים באמצעות כרטיסי אשראי או תשלומים אלקטרוניים אחרים. זהו שיעור גבוה מאוד בהשוואה למדינות רבות אחרות. יעד הצמיחה שלנו בישראל הוא אתגרי, וכדי לעמוד בו נצטרך לשמור על מעמד 'מותג־העל' שיש לאמריקן אקספרס, להציע לצרכן הישראלי צורות חדשות של תשלומים ולספק שירות הולם".

 

היו דיווחים כי אמריקן אקספרס קיימה שיחות גם עם בנק לאומי, אך לבסוף הוחלט להמשיך בהסכם הבלעדיות עם בנק הפועלים וישראכרט.

"אני לא יכול להגיב על שיחות עם מוסדות בישראל, אבל אני יכול להגיד שביצענו בחינה אסטרטגית עמוקה בנוגע לעתיד הפעילות שלנו בישראל, ותוצאתה שהאינטרס שלנו הוא לחתור להסכם ארוך טווח עם בנק הפועלים וישראכרט".

 

בהסתכלות עולמית, האם המשבר הפיננסי העולמי שינה את תעשיית כרטיסי האשראי?

"התעשייה שרדה את הסערה, אבל יש שינויים ברבדים שונים. ראשית, חווינו 'הריסת ערך' - רוב החברות הגלובליות ספגו הפסדים, במיוחד ב־2009. שנית, צרכנים וחברות שינו את 'תיאבון' האשראי שלהם: ב־2009 ירד מחזור העסקאות העולמי בכרטיסי אשראי ב־10%. לפני המשבר, שיעור החיסכון בארה"ב היה קרוב ל־0%, וכיום מדובר בכ־4%–5%. בארה"ב, כל עלייה של 1% משמעותה 100 מיליארד דולר שעוברים מצריכה לחיסכון. זהו אפקט משמעותי".

 

בסוף השבוע דיווחה אמריקן אקספרס העולמית כי הרווח הנקי שלה ברבעון הראשון של 2010 עמד על 885 מיליון דולר - עלייה של פי שניים לעומת הרווח הנקי ברבעון הראשון אשתקד.

x