$
בארץ

מסתמן: פשרה בין האוצר למגדל בעניין הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב

הפשרה הצפויה תאפשר לחברת שפיר הנדסה לסיים את הקמת הנתיב עד סוף השנה

ליאור גוטמן 23:04 20.03.10

 

משרד האוצר וחברת מגדל יגיעו מחר (א') ככל הנראה למתווה מוסכם למימון פרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב. הדברים סוכמו בסוף השבוע, לאחר שהשיחות בין הצדדים שהתקיימו בימים האחרונים לא נשאו פרי. כפי שנחשף ב"כלכליסט" האוצר ומגדל, שמממנת כ75% מהפרויקט, לא הגיעו להסכמה בעניין מציאת מסגרת כספית לפרויקט, מהלך שהעמיד את השלמת בנייתו והפעלתו של הנתיב בסכנה.

  

לפני כשבוע דרגה חברת מדרוג את הפרויקט ברמה של A1 לפרויקט, לאחר חודשים רבים בהם לא היה ברור מאין יבוא הכסף להשלמת הבנייה במקום. חוסר הודאות גרם לחברת הדירוג מעלות להעניק בעבר דירוג נמוך נמוך יחסית ברמה C, מהלך שבעטיו נאלצה הזכיינית, חברת שפיר הנדסה, לקדם את הבנייה מכיסה בעלות של כ-170 מיליון שקל.

 

לפני כמה שבועות קיבלה שפיר ארכה עד 20 במרץ להשגת המימון ברמה שתאפשר לחדש את העבודות במקום, לאחר שכבר ביקשה לבטל את הזיכיון בעקבות קשיים בהשגת המימון. מחר, כאמור, אמורים כל הצדדים להגיע להסכמה סופית, מה שיאפשר להשלים את הפרויקט עד סוף השנה הנוכחית.

  

מיזם הנתיב המהיר כולל הקמת נתיב אגרה ייעודי לאורך כביש מספר 1, בין מחלף לוד ועד מחלף קיבוץ גלויות. אורכו של נתיב האגרה כ-12 ק"מ ועל פי תנאי המכרז לנוסעים בו מובטחת נסיעה רציפה במהירות של כ-70 ק"מ לפחות. אגרת הנסיעה תשתנה ביחס לעומס התנועה בנתיב. אופנועים, כלי רכב ציבוריים ובעלי תו נכה יהיו פטורים מתשלום.

x