$
בארץ

בעקבות חשיפת "כלכליסט" - ראש עיריית ערד: "אוי למדינה אם מפעל מוטורולה ייסגר"

גדעון בר לב מאשש את הטענה כי המו"מ למכירת המפעל בעיר נמשך: "חייבים למצוא פתרון"

עומר ענבר 23:27 17.01.10

 

ראש עיריית ערד גדעון בר לב מנסה לשמור על אופטימיות. כשבוע לאחר חשיפת "כלכליסט" כי מוטורולה ישראל קיבלה הוראה למכור את מפעל הייצור בערד בעקבות הוראה ממטה החברה בארה"ב, ראש העירייה נמצא בקשר עם מנהלי החברה ועם בכירים בממשלה במטרה למציאת פתרון שימנע את סגירת המפעל. "המפעל של מוטורולה הוא בקנה מידה אחר. אוי לה למדינת ישראל אם תיתן למפעלים מהסוג הזה להיסגר ולהינטש. חייבים למצוא פתרון", הוא אומר.

 

בר לב גילה כי הוא נמצא בקשר עם מנכ"ל המפעל ברק יניר ועם אלישע ינאי המנכ"ל הפורש. בשבוע הבא נקבעה לו פגישה עם המנכ"ל הנוכחי, שמעון דיק, במטרה לקבל עוד מידע על תוכניותיה של מוטורולה.

 

"אני מעריך שיש רצון טוב אצל כל הנוגעים בדבר. מוטורולה חשובה ביותר עבור ערד, אך גם בעלת חשיבות אסטרטגית עבור המדינה. המפעל הוא אחד משני המפעלים הגדולים ביותר בערד מבחינת תעסוקה וייצור."

 

בר לב מאשש את הטענה כי המו"מ למכירה נמשך. "ברור שהתהליך ממשיך. בשבוע שעבר פניתי לגורמים המוסמכים ואני לא ארפה. נעשה ככל שביכולתנו למנוע פגיעה במפעל מוטורולה בערד. הם (המנהלים במוטורולה) הסבירו לי את השיקולים השונים, שנובעים גם מירידה של 20% בשער המטבע הדולרי בשנים האחרונות".

 

עוד רמז ראש העירייה על האפשרות של סגירת המפעל והוצאתו מהארץ. "אני משאיר את הרעיונות לשרים, לשבת עם הנהלת מוטורולה בארץ ובארה"ב ולמצוא הצעות קונסטרוקטיביות שישאירו את מוטורולה בארץ".

 

האם דיברתם על דרכים להציל את המפעל?

"לא בצורה נחרצת. הדברים התנהלו בצורה אופטימית, אבל כרגע אני לא יכול לפרט. ודאי שאני חושש לגורל המפעל ואנחנו נעשה ככל שניתן למניעת המצב". עד עתה, הכחיש נשיא מוטורולה ישראל והמנכ"ל הפורש אלישע ינאי, את ההכרח במכירת המפעל, אולם בימים האחרונים ההתבטאויות שלו בכלי התקשורת כבר לא שוללות את האפשרות.

 

x