$
בארץ

שר התשתיות מתנגד להקמת שדה תעופה בינלאומי במגידו

בשנת 2006 החליט שר התחבורה דאז, שאול מופז, על הקמת שדה התעופה במגידו, זאת בניגוד להחלטה משנת 1995 להקמת שדה תעופה בחיפה. עוזי לנדאו: "מתנגד להקמת שדה תעופה במגידו מטעמי תחבורה, כלכלה ומטעמים סביבתיים"

רויטל חובל 15:1605.08.09

שנתיים לאחר שהחליט שר התחבורה לשעבר, שאול מופז, על הקמת שדה התעופה הבינלאומי במגידו, הודיע השבוע שר התשתיות, עוזי לנדאו, לחברה להגנת הטבע כי הוא מצטרף לדעתם ומתנגד להקמת שדה התעופה.

 

בנובמבר 2008 המליצה ועדת בודינגר, שהכינה תוכנית אב לשדות התעופה בישראל כי שדה

התעופה הבינלאומי הצפוני יוקם במגידו, זאת בהמשך להחלטת מופז מסוף 2006, ועל אף שב-1995 החליט שר התחבורה ישראל קיסר על תכנון שדה התעופה הבינלאומי בחיפה, תוך הפעלה משולבת עם נמל ימי במסגרתו יוארך המסלול הקיים ל-2,400 מטר.

 

השינוי מצד מופז נבע בעיקר מהצורך בשטחי עורף לטובת פיתוח עתידי של נמל חיפה, שעתיד לפעול כנמל פרטי. התכנון היה שהשדה יפונה ושטחו, 800 דונם, ישמש כשטח עורף נמלי. זאת בהתניה שנמל חיפה יוכרז כנמל המרכזי של ישראל, ולא אשדוד, החלטה שמופז הצהיר עליה בזמן כהונתו, אך לא הובאה לאישור ממשלה ובשל כך איננה תקפה. שר התחבורה החדש לא הביע את דעתו בעניין, אך הקשיים הסטטוטוריים באישור תכנון נמל המפרץ, נותנים יתרון לאשדוד.

 

ההחלטה להעביר את שדה התעופה למגידו עוררה זעם רב בקרב תושבי עמק יזרעאל שחוששים מנזק לשטחי החקלאות שלהם ולאיכות חיים ירודה. החברה להגנת הטבע פנתה לשר התשתיות ובמכתב תגובה מלשכת השר נכתב: "מבחינתנו אתם, אנשי החברה להגנת הטבע, מתפרצים לדלת פתוחה. דעתו של השר כדעתכם ובאופן עקרוני מתנגד להקמת שדה תעופה בינלאומי במגידו מטעמי תחבורה, כלכלה, פיתוח המדינה ומטעמים סביבתיים".

 

דובר משרד התחבורה מסר כי "טרם התקבלה החלטה על מיקום שדה תעופה המשלים לנתב"ג. צוות מקצועי של משרד התחבורה מבצע כיום סקר התכנות של כל החלופות האפשריות. בתום הבדיקה יובא הנושא להכרעתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים"

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x