סגור

אז לאן הולכת הקריירה שלי?

עובדים רבים בימינו מגיעים לצומת דרכים מתסכל במיוחד בקריירה, בעקבות תחושה של "דריכה במקום". מדובר בדרך כלל במנהלים צעירים שהתקדמו מהר בסולם הדרגות בארגון עד שנסגרה מעליהם תקרת זכוכית המונעת את המשך התקדמותם המקצועית. כעת הם נדרשים לקבל החלטה - האם להסתפק במקומם הנוכחי מטעמי נוחות וביטחון? האם אינם מסכנים את העתיד הכלכלי שלהם ושל משפחתם במידה ויחליטו לצאת להרפתקה שאין לדעת לאן תוביל אותם? האם לימודי תואר שני בהכרח מבטיחים קידום מקצועי ופתיחת דלתות? בדקנו עם מנהלי השמה, בוגרי תוכניות לימודים ומנהלים בחברות נחשבות במשק ויש בידם לייעץ בעניין.
עוד יום בעבודה. אתם מסתכלים לצדדים וחושבים "עד מתי?" נדמה שכולם סביבכם מתקדמים, מרוצים, נהנים ורק אתם, איכשהו, דורכים במקום וסופרים כל יום שעובר. אתם מזמזים לעצמכם את המשפט הקבוע "צריך לצבור כאן פז"ם מכובד לפני שמקבלים החלטות" אבל לא באמת יודעים לאן אתם הולכים מכאן. וזה מתסכל. אתם לא היחידים, למרות שלפעמים נדמה כך.
2 צפייה בגלריה
מסלול תואר שני באוניברסיטת רייכמן
מסלול תואר שני באוניברסיטת רייכמן
מסלול תואר שני באוניברסיטת רייכמן
(אוניברסיטת רייכמן)
"אני נפגשת עם מנהלים ועובדים שהתקדמו מהר בארגון בטווח זמן קצר ולאחר תקופה לא ארוכה מרגישים תחושת מיצוי או חוסר מוטיבציה" אומרת אלמוג קמעו, מנהלת משאבי אנוש ב-Seperia, חברת מדיה שמפתחת ומנהלת אתרי תוכן והשוואה בתחום הפינטק. "ברגע שמגיעים לנקודה שבה קמים עם פחות מוטיבציה לעבודה בבוקר, המחשבה הראשונית היא לקחת את הרגליים ולעבור למקום חדש. אבל לפני שמגיעים לאותה נקודת אל חזור, אני ממליצה תמיד לחשוב על כיוונים אחרים שלא דורשים שינוי קיצוני, אך יכולים לעורר שינוי אמיתי בתחושת העובדים. בין אם לצאת ללימודים, לעבור למחלקה אחרת, לחפש תפקיד אחר או לבקש חופשה ארוכה – כל אלה יכולים למנוע את התחושות הקשות שהעובד מכניס את עצמו אליהן במקום לתקשר את המצוקות שלו ולמצוא פתרונות שיובילו לשינוי ממשי".
קארין קאופמן, מנהלת המרכז לקריירה באוניברסיטת רייכמן, נתקלת לא מעט פעמים בהתלבטויות מקצועיות של עובדים. "עולם התעסוקה שמשנה את פניו דרמטית, מחייב אותנו להישאר רלוונטיים, ולרענן את הידע והיכולות שלנו. תארים שניים שונים הכרחיים לכל אלה שמכוונים למשרות ניהוליות בכירות. מנהלים בימינו נבחנים במספר מאפיינים, וביניהם הידע המקצועי אותו רכשו, קשרי העבודה שיצרו, הניסיון המעשי שצברו וכמובן הצלחתם המקצועית. כל אלו בשילוב השכלה אקדמית ראויה ומכובדת יוצרים את הפרופיל האידילי של מנהלות ומנהלים בכירים". למידע על תואר שני באוניברסיטת רייכמן >>
לימור דביר, בוגרת מסלול התואר השני בתקשורת ומדיה חדשים באוניברסיטת רייכמן, אשר בתפקידה משמשת כמאמנת להופעה בפני קהל ומצלמה בקמפוס "בנק הפועלים" מספרת כי "הבחירה להירשם לתואר השני באוניברסיטת רייכמן הגיעה מתוך תשוקה שבערה בי להתפתח וללמוד את הדברים הכי עדכניים בתחום שלי ולהביא אותם אל עולם העבודה. הכלים אותם קיבלתי בתואר תוך ביסוסים אקדמיים מחקריים אפשרו לי להעלות בכמה רמות את הסדנאות אותן אני מובילה ולהעביר הלאה את הידע שצברתי. תהליך הלמידה באוניברסיטה היה מהנה, מאתגר ומפרה והאווירה מהסגל ומהסטודנטים מכבדת ותומכת. התואר אפשר לי, תוך שנה אינטנסיבית אמנם, אך מרתקת להיות בוגרת תואר שני ומומחית AI כפי שהקולגות מכנים אותי ועכשיו אני כבר חושבת על הדבר הבא."
2 צפייה בגלריה
תואר שני באוניברסיטת רייכמן
תואר שני באוניברסיטת רייכמן
תואר שני באוניברסיטת רייכמן
(אוניברסיטת רייכמן)
זווית מעניינת נוספת, מתקשרת גם היא לעולם העבודה החדש, והיא החיפוש אחרי "סלשרים" (אנשים שעושים "גם וגם"). אנשים שכאלה נדרשים להביא איתם ארגז כלים רחב יותר, ותואר שני מעולם תוכן שונה ממה שרכשו עד כה, יאפשר להם יותר גמישות הן בביצוע משימות מעולמות תוכן שונים והן הזדמנויות תעסוקה רבות יותר".
"בסופו של דבר, כל אחד ואחת צריכים להגדיר מה חשוב להם, מהם היעדים שלהם והיכן הם רוצים לראות עצמם בעוד מספר שנים" מוסיפה אלמוג. "על מנת להימנע ממצב של תסכול ומרמור אני תמיד מעודדת את העובדים והמנהלים לעבור תהליך של התמקצעות והתפתחות מקצועית, בין אם בתוך הארגון ובין אם מחוצה לו. מי שמעוניין ללמוד תחומים אחרים בתוך הארגון צריך לדעת שקיימת האפשרות הזו וכן, מי שמעוניין לפתח את עצמו ברמה האישית והמקצועית יכול להירשם לתוכניות התואר השני המגוונות. אני ממליצה מאוד לפני שמחליטים לשבור את הכלים לבחון את האלטרנטיבות הקיימות, מה עומד על הפרק, וגם לחשוב על איך שוברים את אותה 'תקרת זכוכית' דמיונית".