סגור
מימין רו"ח אפרת בינשטוק ועו"ד יצחק כהן יונתן
רו"ח אפרת בינשטוק ועו"ד יצחק כהן-יונתן (צילום: אורן דאי, באדיבות שיווק Deloitte)

בלעדי
האחים אמיר משנים את הנהלת שופרסל עם מינויים מפתיעים

בעלי השליטה החדשים שמכהנים כמנכ"לים משותפים, מינו את רו"ח אפרת בינשטוק ועו"ד יצחק כהן-יונתן כמשנים למנכ"ל; מדובר במינויים לא שגרתיים ברשתות השיווק, שבהנהלותיהן אין רו"ח ועו"ד פעילים; הבוקר נחשפה בכלכליסט פרישת ניצן גולדברג מתפקידו כמשנה למנכ"ל

האחים יוסי ושלומי אמיר, שרכשו לפני כחודשיים את השליטה (24.9%) בענקית קמעונאות המזון ומכהנים בה כמנכ"לים משותפים, מינו הבוקר את רו"ח אפרת בינשטוק ועו"ד יצחק כהן-יונתן כמשנים למנכ"ל וחברי הנהלה, כך נודע ל"כלכליסט".
בינשטוק ליוותה את האחים אמיר במהלך לקבלת מימון של 700 מיליון שקל מבנק דיסקונט, לרכישת השליטה ברשת תמורת 1.5 מיליארד שקל. כהן-יונתן ליווה את האחים במהלך לרכישת מניות שופרסל מידי הגופים המוסדיים.
בינשטוק (47), רו"ח ושותפה בכירה בפירמת הייעוץ הגלובלית Deloitte אוחזת בניסיון ארוך שנים של ליווי ובייעוץ לחברות ציבוריות, ממשלתיות, גלובליות ופרטיות גדולות. זאת לצד ייעוץ לניהול של תהליכי גיוס הון וחוב, הנפקות בישראל ובחו"ל, הטמעת מערכות מידע והובלת פרוייקטים של פיתוח עסקי במסגרת שנותיה ב-Deloitte שימשה בתפקידים ניהוליים רבים.
כהן-יהונתן (50) הוא עורך דין ושותף בכיר במשרד שבלת ושות'. הוא עוסק בעיקר בתחום המשפט המסחרי, עסקאות מיזוג ורכישה, דיני תאגידים ודיני ניירות ערך. במסגרת זו, ייעץ לדירקטוריונים וכתב דוחות ביקורת על עבודת דירקטוריון בחברות ציבוריות וממשלתיות, וכן ליווה דירקטוריונים וחברות ציבוריות בעניינים הקשורים לדיני חברות, ניירות ערך ושוק ההון.
מדובר בשני מינויים לא שגרתיים בנוף רשתות השיווק, שבהנהלותיהן אין רואי חשבון ועורכי דין בתפקידים דומים, וניתן להעריך כי השניים יתמכו באחים אמיר בכל הנוגע לנושאי ממשל תאגידי.
המינוי של בינשטוק וכהן יונתן יוצא לדרך בהמשך לפרישתו של ניצן גולדברג מתפקידו כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הסחר, שנחשפה הבוקר ב"כלכליסט". את מקומו כסמנכ"ל סחר, תתפוס אלה ברין, (53), שתשמש כחברת הנהלה.
בתפקידה האחרון כיהנה ברין כסמנכ"ל הסחר והשיווק של קבוצת פרשמרקט. ברין הגיעה עם האחים אמיר למטה החברה עם רכישת השליטה בה, ומונתה כסגניתו של גולדברג, אך כעבור כשבועיים הודיע שלומי אמיר למנהלי התחומים באגף הסחר כי יהיו כפופים לברין, כך שבפועל היא כבר בתפקיד.
מינוי נוסף הוא של רעות רפאלי כהן (39) כסמנכ"לית משאבי אנוש של הקבוצה וחברת הנהלה. רפאלי כהן, שמחליפה את עינת מנחם שהתפטרה החודש, כיהנה בתפקידה האחרון כסמנכ"ל משאבי אנוש של קבוצת פרשמרקט.
מינוי הבכירים, נרשם רגע לפני יישום תוכנית ההתייעלות לקבוצת שופרסל, במסגרתה יקצצו האחים כ-30% מהוצאות המטה, בין היתר באמצעות פיטורי למעלה מ- 100 עובדי מטה.