סגור
בנק דיסקונט
בנק דיסקונט (צילום: צפריר אביוב)

רווחי דיסקונט ניו יורק ברבעון הראשון ירדו ב-27%

הבנק הרוויח 21.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, כאשר על התוצאות השפיעה ירידה בהכנסות המימון הנובעת מעלייה בריבית הפיקדונות, ועלייה בהוצאות בכדי לעמוד בתכנית הציות שהתווה לבנק הרגולטור בארה"ב

מגמת העלייה בריבית הפיקדונות בארה"ב מכבידה על דיסקונט ניו-יורק. מדוחות הבנק, שבשליטת בנק דיסקונט עולה כי ברבעון הראשון של השנה הוא הרוויח 21.5 מיליון דולר, ירידה של 27% לעומת הרבעון המקביל אז עמדו הרווחים על 29.6 מיליון דולר. יחד עם זאת מדובר בשיפור לעומת הרבעון הקודם (הרבעון הרביעי של שנת 2023) אז הפסיד הבנק 5.2 מיליון דולר בעיקר בשל הפסד ממימוש ני"ע. הרווח ברבעון הראשון של השנה משקף תשואה על ההון של 7.1% לעומת תשואה של 10.6% ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות הריבית של הבנק ירדו ב-6.7% לעומת הרבעון המקביל. הירידה נובעת ממגמה של עלייה בריבית הפיקדונות בארה"ב למגזר העסקי- המגזר המרכזי בו הבנק פעיל. מגמה זו שוחקת את רווחיות פעילות המימון. יחד עם זאת בדיסקונט ניו יורק, שבניהולו של זיו בירון, החליטו להיות סלקטיביים יותר בריביות המוצעות בפיקדונות, בכדי לשפר את רווחיות פעילות המימון. כתוצאה מכך סך הפיקדונות של הבנק ירד מתחילת השנה ב-1.5% וב-5.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועמד על 10.2 מיליארד דולר. הסלקטיביות הזו אמנם מכבידה על צמיחת הבנק, אך אמורה לשפר את רווחיות פעילות המימון ברבעונים הבאים.
באשר לפעילות האשראי של הבנק, תיק האשראי שומר על יציבות, ורשם צמיחה מינורית של 0.5% מתחילת השנה ל-8.14 מיליארד דולר. דיסקונט ניו יורק רשם ברבעון הראשון הפרשות להפסדי אשראי של 1.1 מיליון דולר המהווים שיעור שנתי נמוך של 0.03% מתיק האשראי. ברבעון המקביל נרשמה הכנסה בסעיף זה של 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
גורם נוסף שמכביד על תוצאות הבנק הוא העלייה בהוצאות. אלה עמדו ברבעון הראשון על 69.7 מיליון דולר, עלייה של 2.1% לעומת הרבעון המקביל. דיסקונט ניו יורק נמצא כיום תחת תוכנית ציות שנקבעה עם הרגולטור האמריקאי לאחר שבשנת 2022 נמצאו ליקויים הקשורים לכללי הלבנת הון. במסגרת התכנית עיבה הבנק את מערך הציות, מה שהיה כרוך בלא מעט הוצאות, שמשפיעות גם כן על רמת הרווחיות שלו.