סגור
חיילים אמריקאים ששוגרו החודש לרומניה במסגרת פריסת כוחות נאט"ו במזרח אירופה
חיילים אמריקאים ברומניה, בפברואר השנה (צילום: גטי אימג'ס)

הסנאט אישר: חיילים לא יחויבו בחיסון לקורונה, מידע על שופטים לא יהיה זמין ברשת

הסנאט אישר הוצאות שיא של 858 מיליארד דולר לביטחון - 45 מיליארד דולר יותר מהסכום שהציע ביידן. החוק הנקרא NDAA מבטל את חובת ההתחסנות לקורונה בצבא ארצות הברית, ומאשר לשופטים פדרלים ועליונים למנוע ממידע אישי שלהם להיות זמין באינטרנט. עוד בחוק - סיוע לאוקראינה ולטייוואן

הסנאט האמריקאי העביר אתמול חוק שמתיר הוצאת שיא של 858 מיליארד דולר על ביטחון - 45 מיליארד יותר מהסכום שהציע הנשיא ביידן. הסנאט הצביע 83-11 בעד חוק סמכות הביטחון הלאומי, או NDAA, שחייב לעבור מדי שנה, הקובע את מדיניותו של הפנטגון. בין היתר החוק מבטל את חובת החיסון נגד קורונה בצבא.
עם המתנגדים נמנו ליברלים שמתנגדים לתקציב הביטחון העולה בעקביות מחד ושמרנים שמעוניינים בבקרה הדוקה יותר על ההוצאות מאידך. חוק ה-NDAA עובר מדי שנה ברצף מאז 1961. "זה החוק הכי חשוב שאנו מאשרים מדי שנה", אמר הסנאטור ג'יימס אינהוף, הנציג הרפובליקני הבכיר בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט. השנה החוק נקרא על שם אינהוף, שעומד לפרוש מתפקידו בסנאט.
כיוון שה-NDAA הוא חוק שנוהג לעבור מדי שנה, מחוקקים משתמשים בו כדי לממש מגוון יוזמות שונות. אחת היוזמות שאושרה השנה, שהגיעה לאחר דיונים ממושכים בין הדמוקרטים והרפובליקנים בבית הנבחרים ובסנאט, היא אישור של מחלקת המדינה לאפשר לשופטים פדרליים ועליונים למנוע ממידע אישי שלהם להיות זמין באינטרנט.
יוזמה נוספת בחוק של השנה, שבה תמכו בעיקר רפובליקנים, היא זו המחייבת את משרד הביטחון לבטל את חובת החיסון נגד קורונה שעומדת בפני אנשי הכוחות המזוינים. עם זאת, נכשל ניסיון להכניס לחוק של השנה הענקת שכר רטרואקטיבי והחזרה לשירות של חיילים שסירבו לחובת החיסון.
החוק מעניק לאוקראינה סיוע צבאי בשווי של לפחות 800 מיליון דולר נוספים בשנה הבאה, וכולל מספר החלטות שמיועדות לחזק את טייוואן על רקע מתחיה עם סין, כולל סיוע צבאי במיליארדי דולרים ומסלול מהיר לרכישת כלי נשק בין המדינות. החוק מקצה גם משאבים נוספים לפיתוח כלי נשק היפר-סוניים, מורה על סגירת מתקן אחסנת הדלק רד היל בהוואי ומאפשר רכישת מערכות נשק, שבהן מטוסי 35-F מתוצרת לוקהיד מרטין וסירות תוצרת ג'נרל דיינמיקס.