מנכ"ל רנו עוזב את תעשיית הרכב לטובת ניהול ענקית היוקרה קרינג
המינוי המפתיע של לוקה דה מיאו גרם למניית רנו לצנוח ב-7% ולמניית קרינג לזנק בכ-10%. דה מיאו יחליף את פרנסואה הנרי-פינו שניהל את בעלת גוצ'י 20 שנה. קרינג איבדה 70% משוויה בשלוש השנים האחרונות
מנכ"ל רנו לוקה דה מיאו התפטר מתפקידו ועובר לעמוד בראש ענקית היוקרה הצרפתית קרינג, שמתמודדת עם האטה במכירות, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס.
הדיווח על שינוי התפקיד גרם למניית יצרנית הרכב לרדת ב-7% בעוד שמניית קרינג התחזקה בקרוב ל-10%. המינוי של דה מיאו (58) האיטלקי למנכ"ל קרינג מהווה שינוי חד בחברה, שבבעלותה מותגי יוקרה כמו גוצ'י. בעל השליטה פרנסואה הנרי – פינו כיהן כיו"ר וכמנכ"ל הקבוצה ב-20 השנים האחרונות. אולם, הביצועים המאכזבים שרשמה החברה בשנים האחרונות העלו ספקות לגבי יכולות הניהול והאסטרטגיה שלו. כך, המניה שלה איבדה 70% מהשווי שלה בשלוש השנים האחרונות.
מרנו נמסר בהצהרה כי דה מיאו "עובר להגשים אתגרים אחרים מחוץ לסקטור הרכב", אך יישאר בתפקיד עד 15 ביולי. בדירקטוריון החלו בהליך מינוי מנכ"ל חדש. מדה מיאו עצמו לא התקבלה תגובה.
הוא מונה למנכ"ל רנו ב-2020 ובניגוד למצב בקרינג, הצליח בחמש השנים הללו לחזק את פורטפוליו המוצרים של החברה ואת מבנה העלויות, והפך אותה לאחת החברות בעלות הביצועים הטובים ביותר בסקטור. מכיוון שרנו מתמקדת בעיקר בשוק האירופי, היא לא נפגעה במיוחד מהמכסים של דונלד טראמפ. כמו כן, הפגיעה שלה מהתחרות מצד היריבות הסיניות הייתה קטנה יותר לעומת החברות הגדולות כמו סטלנטיס ופולקסווגן.
בתעשיית הרכב חוו בשנה האחרונה מספר עזיבות של מנכ"לים, וסטלנטיס, וולוו וניסאן כולן מינו מנכ"לים חדשים, זאת על רקע המאבק של הסקטור לעבור למכוניות חשמליות והעלייה של היריבות הסיניות.