סגור

הפלישה הרוסית מגיעה לכיס של האמריקאים: שיא של 14 שנה במחיר הדלק

מחיר ממוצע ארצי של גלון דלק טיפס לרמה של 4 דולר בתחנות דלק - עלייה של 40 סנט בשבוע ושל 57 סנט בחודש. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2008. בקליפורניה המחיר הממוצע אף גבוה יותר ועומד על יותר מ-5 דולר לגלון דלק

מחירי הדלק בארה"ב מרקיעים לרמתם הגבוהה ביותר מאז 2008, כשברקע חשש לבעיות אספקה בשל פלישת רוסיה לאוקראינה. לפי דיווח היום (א') באתר CNBC, המחיר הממוצע הלאומי בארה"ב של גלון טיפס ל-4.009 דולר - הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש יולי 2008, ללא הצמדה למדד.


המחירים טיפסו בחדות בתקופה האחרונה, ולקוחות משלמים היום 40 סנט יותר לגלון ממה ששילמו לפני שבוע, ו-57 סנט יותר ממה ששילמו לפני חודש. במקומות מסוימים, על פי הדיווח, לקוחות משלמים אפילו הרבה יותר. בקליפורניה למשל, המחיר הממוצע לגלון עומד כעת על 5.288 דולר.

1 צפייה בגלריה
תחנת דלק מחיר בנזין ארה"ב
תחנת דלק מחיר בנזין ארה"ב
תחנת דלק בארה"ב
(צילום: גטי)

הזינוק במחירים בא בעקבות התייקרות הנפט על רקע המלחמה באוקראינה. רוסיה היא יצרנית ויצואנית מרכזית של נפט ודלק. בעוד שהסנקציות שהטילו מדינות המערב על רוסיה עוד לא הגיעו למסחר בנפט, לשוק יש כוחות משלו, וסוחרים נמנעים מקניית מוצרים רוסיים. לפי הערכות של ג'יי.פי מורגן, 66% מהנפט הרוסי נאבק למצוא קונים. המצב מייצר חשש מבעיות אספקה, שכבר השפיעו על הכלכלה העולמית עוד לפני המלחמה באוקראינה.
לדברי אנדי ליפוי (Andy Lipow), נשיא Lipow Oil Associates, השלב הבא הוא מחיר ממוצע של 4.50 דולר לגלון דלק, כשהשיבושים בשרשרת האספקה ישיפעו עוד על שוק האנרגיה.