סגור

האומיקרון ממשיך להתפשט: שיעור המאומתים בניו יורק כבר הגיע ל-22.2%

למרות שיעורי ההתחסנות הגבוהים הזן מתפשט במהירות בארה"ב; הזינוק בשיעור המאומתים בניו יורק לא הוביל לגידול משמעותי במספר המאושפזים; ביטולי הטיסות בעולם ממשיכים: חברות תעופה מכפילות ואף משלשות את שכר הטייסים כדי שיסכימו לעבוד

זן האומיקרון ממשיך להתפשט במהירות ברחבי ארה"ב, ובניו יורק דיווחו על שיא במספר הנדבקים, זאת על אף שיעורי ההתחסנות הגבוהים יחסית.


מושלת ניו יורק קאתי הוקול דיווחה אמש על מעל 85 אלף נדבקים חדשים, כששיעור החיוביים עומד על 22.2%.
בהתאם, הנגיף הוביל לשיבושים בפעילות בעיר עצמה, החל מכוחות המשטרה ועד להצגות בברודווי. עם זאת, בשלב זה לא נרשמה עלייה משמעותית במספר המאושפזים בבתי החולים, שעומד על 8,451 במדינה ומתוכם 1,112 במחלקות הטיפול הנמרץ.

3 צפייה בגלריה
ניו יורק נמל תעופה JFK ביטולי טיסות קורונה
ניו יורק נמל תעופה JFK ביטולי טיסות קורונה
ביטולי טיסות בניו יורק, נמל תעופה JFK בגלל הקורונה
(צילום: רויטרס)

ביום שישי בלילה הושבע אריק אדאמס לתפקיד ראש העיר החדש, בטקס בנוכחות מצומצמת בשל הקורונה. "המגפה הזו פגעה בנו פיסית, אך גם רגשית, ואני מתכוון ממש לעודד אנשים בעיר הזו למצוא את השלווה הפנימית, לא משנה מה אנחנו עוברים", אמר בנאום ההשבעה. "עברנו כבר טרגדיות בעבר. זוהי עיר ומדינה עמידות ואני רוצה להביא את האנרגיה הזו".
התחלואה הגבוהה גם ממשיכה להוביל לביטולי טיסות ברחבי העולם. על מנת לנסות להילחם במגמה, בחברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס מציעה לטייסים שכר הגבוה עד פי 3 מהרגיל על מנת שיסכימו לעבוד בינואר.

3 צפייה בגלריה
מטוסי חברת תעופה יונייטד שדה תעופה ניוארק
מטוסי חברת תעופה יונייטד שדה תעופה ניוארק
מטוסי חברת תעופה יונייטד, שדה תעופה ניוארק
(צילום: AP)

בדומה, חברת ספיריט איירליינס הכפילה את השכר לדיילים ולדיילות שהסכימו לעבוד בסוף השבוע האחרון שבו חגגו את השנה האזרחית החדשה. חברות התעופה סובלות בשבועות האחרונים ממחסור חמור בכח אדם, זאת לאחר שטייסים ועובדי צוות אוויר רבים נדבקו בקורונה או נאלצו להיכנס לבידוד. "בשל ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון, אנחנו חווים כעת מספר שיא של טייסים חולים", נכתב בהודעה של איגוד הטייסים לחבריו. "ההשפעה של זה על הפעילות ברורה ויונייטד ביטלו מספר רב של טיסות רק בשבוע האחרון".
חברות התעופה, ביניהן יונייטד, דלתא איירליינס, ג'ט בלו, סקייווסט ואלסקה איירליינס ביטלו מאז ה-23 בדצמבר מעל 10 אלף טיסות בשל שילוב מתנאי מזג אוויר קשים והזינוק בתחלואה. השיבושים מגיעים בתקופה הנחשבת אחת העמוסות בתעשיית התעופה, הכוללת את חג המולד וחגיגות הסילבסטר. על פי הנתונים שאספה חברת ניתור הטיסות FlightAware, רק אתמול בוטלו קרוב ל-4,400 טיסות ברחבי העולם, כשיותר מ-2,500 מתוכן בתוך ארה"ב.

3 צפייה בגלריה
ניו יורק בדיקות קורונה
ניו יורק בדיקות קורונה
בדיקות קורונה בניו יורק
(צילום: AP)

"הביטולים היום נובעים בעיקר מהדבקות באומיקרון בקרב העובדים ומתנאי מזג האוויר", נמסר מיונייטד. "פנינו לנוסעים בשלב מוקדם אם הטיסות בוטלו כדי להעניק להם זמן להזמין מחדש טיסה או לשנות תוכניות".