סגור

אחרי האשמות להומופוביה: סניקרס הסירה משידור פרסומת בספרד

בפרסומת, שהפכה ויראלית השבוע, נראה משפיען ספרדי הופך לגבר מזוקן לאחר שהוא אוכל חטיף גלידה של סניקרס. החברה ספגה קיתונות של ביקורת והאשמות במדיה החברתית שלפיהן היא מעליבה גברים הומואים

החברה המייצרת את חטיף סניקרס הסירה פרסומת בספרד שספגה ביקורת על היותה הומופובית.


הפרסומת בת 20 השניות הציגה את המשפיען הספרדי אלס ג'יבאיה (Aless Gibaja) הופך לאיש מזוקן עם קול נמוך אחרי שהוא אוכל חטיף גלידה של סניקרס. הווידאו הפך לוויראלי השבוע, והיו שקראו להחרים את סניקרס בעקבותיו. החברה התנצלה על כל "אי הבנה שנגרמה" עקב הסרטון.
ג'יבאיה נראה בסרטון כשהוא בבר חוף עם חבר, מבקש ממלצר "מיץ תפוזים סקסי עם ויטמינים איי, בי וסי". המלצר, שנראה מבולבל, מציע לו חטיף גלידת סניקרס. אחרי שהוא נוגס בחטיף, ג'יבאיה הופך לאיש מזוקן. "יותר טוב?" שואל החבר. "יותר טוב", עונה האיש, ואז מופיעה כתובית שאומרת "אתה לא עצמך כשאתה רעב".


הפרסומת גררה גל של האשמות במדיה החברתית, שלפיהן המותג מעליב גברים הומואים. "מביש ומצער שיש חברות שממשיכות להנציח סטראוטיפים שמקדמים הומופוביה", אמרה פדרציית הלהט"ב הספרדית בתגובה. שרת השוויון הספרדית, אירן מונטרו, הצטרפה גם היא לביקורת: "אני תוהה למי זה נראה רעיון טוב להשתמש בהומופוביה כאסטרטגיה עסקית", היא כתבה בטוויטר. "החברה שלנו מגוונת וסובלנית. אני מקווה שמקבלי ההחלטות לגבי מה שאנחנו רואים ושומעים בפרסומות ובטלוויזיה ילמדו גם הם להיות סובלניים".
מפלגת השמאל פודמוס ציינה שהפרסומת מגיעה לאחר שורת פשעי שנאה הומופוביים שאירעו בספרד בחודשים האחרונים. "לאור גל ההומופוביה, שכלל התקפות ואף רציחות, סניקרס היתה חייבת לצאת בפרסומת נחותה שאומרת לך שאתה לא עצמך כשאתה נשי", כתבה בטוויטר. באחד מסופי השבוע של מאי נפצעו חמישה גברים הומואים בשלוש התקפות נגד להט"בים שאירעו בברצלונה.
אתמול כבר מחקה סניקרס את הפרסומת והתנצלה על "אי ההבנה". "המטרה היתה להביע בצורה ידידותית וסיבתית שרעב יכול לשנות לך את האופי. בשום שלב לא היתה כוונה לפגוע באדם או בקבוצה כלשהם", לדברי החברה.