סגור
בקבוקי קרלסברג על פס הייצור במפעל בלטיקה בסנט פטרסבורג שברוסיה
בקבוקי קרלסברג על פס הייצור במפעל בלטיקה בסנט פטרסבורג שברוסיה (צילום: בלומברג)

רוסיה מלאימה "זמנית" את הפעילות של דנונה וקרלסברג בשטחה

על פי הצו שעליו חתם פוטין, מניות בלטיקה שבבעלות קרלסברג ומניות החברה-הבת הרוסית של דנונה יועברו לניהול זמני של הקרמלין. זוהי הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה פוטין משתמש בצו כדי להלאים נכסים של חברות אמריקאיות או אירופיות

רוסיה השתלטה על החברות-הבנות ברוסיה של דנונה הצרפתית ומבשלת קרלסברג הדנית - זאת על פי צו שהוציא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.
על פי הצו שהוציא פוטין, מניות של חברת הבירה הרוסית בלטיקה, הנמצאת בבעלות קרלסברג, ושל החברת-הבת הרוסית של דנונה יועברו ל"ניהול זמני" של הסוכנות הפדרלית לניהול נכסים ברוסיה.
באפריל חתם פוטין על צו המאפשר שליטה "זמנית" של המדינה בנכסי חברות או יחידים ממדינות "לא ידידותיות" - זאת בתגובה למהלכים דומים, או לאיום לנקוט מהלכים כאלה, מצד ארה"ב ובעלות בריתה.
החלטת פוטין לחתום על הצו היום היא הפעם השנייה שהקרמלין משתמש בצו כדי לתפוס נכסים. בעבר רוסיה השתלטה על שירותים בבעלות Fortum Oyj של פינלנד ושל Uniper SE הגרמנית.
דנונה, שמייצרת יוגורט ומזון לתינוקות בין שאר מוצרי המזון, תכננה למכור את רוב עסקיה ברוסיה, אך התכוונה לשמור על נתח של 25% בחברה ולהישאר בדירקטוריון. היא ציפתה שהמכירה תביא למחיקת ערך של עד מיליארד יורו (1.1 מיליארד דולר).
קרלסברג מצאה ביוני קונה לבלטיקה, כך מסרה היחידה הרוסית אז בלי לחשוף פרטים.