סגור
מנכ"ל אמזון אנדי ג'אסי
מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי. העובדים מסרבים לשוב (צילום: Isaac Brekken/AP)

לא עוזבים את הבית: כמעט 30 אלף עובדים באמזון חתמו על עצומה נגד החזרה למשרד

שלושה שבועות אחרי שמנכ"ל אמזון הורה לעובדי החברה להגיע למשרד לפחות שלוש פעמים בשבוע - הוא נתקל בהתנגדות מצד העובדים. קרוב ל-10% מכלל עובדי אמזון חתמו על עצומה נגד המדיניות החדשה, והעלו עשרות טיעונים נגד השינוי. חלקם אף טענו כי יצטרכו לחפש עבודה חדשה בעקבות החזרה למשרד

ענקית הסחר המקוון אמזון עלולה להתקשות להחזיר את עובדיה למשרד במסגרת מדיניותה החדשה - זאת לאחר שכמעט 30 אלף מעובדי החברה חתמו על עצומה נגד המדיניות החדשה הקוראת לחזרה למשרד.
על פי דיווח ב"ביזנס אינסיידר", יותר מ-29,200 עובדי אמזון חתמו על עצומה פנימית המתנגדת לשינוי, קרוב ל-10% מכלל כוח האדם של החברה. כזכור, ב-17 בפברואר הודיע מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי כי רוב עובדי המטה של אמזון יידרשו להגיע למשרד לפחות שלוש פעמים בשבוע החל ממאי.
העצומה הפנימית של עובדי אמזון נגד החזרה למשרד הופצה בערוץ סלאק פנימי של החברה, שאליו הצטרפו החותמים זמן קצר לאחר ההכרזה על המדיניות החדשה של החברה.
במסגרת העצומה הציגו עובדי אמזון נתונים התומכים בהמשך העבודה מרחוק, והעלו עשרות טיעונים מדוע הם מתנגדים לשינוי. לטענתם, סקר שנערך בחברה בשנה שעברה הצביע על כך כי 87% מהעובדים מעדיפים לעבוד יום או יומיים לכל היותר במשרד.
במסגרת הסקר טענו רוב העובדים כי עבודה מרחוק משפרת את הביצועים שלהם ברוב התחומים, ובכלל זה ביכולת המיקוד, הפרודוקטיביות, החדשנות והיצירתיות.
העובדים הדגישו בעצומה את התרומה של עבודה מרחוק ליכולת שלהם לטפל בילדיהם, את התרומה האקלימית של עבודה מרחוק ואת החיסכון בזמן נסיעה. חוסר שקיפות מצד אמזון, שמסרבת למסור נתונים התומכים בשינוי, הצליח להרגיז עובדים רבים, וחלקם אף טענו כי יצטרכו לחפש עבודה חדשה בגלל שינוי המדיניות.
דובר מטעם אמזון לא הגיב לבקשת התגובה של "ביזנס אינסיידר".