סגור
מטה הוצאה לאור עיתונים גאנט Gannett וירג'יניה ארה"ב
מטה ההוצאה לאור של גאנט בווירג'יניה (צילום: acquelyn Martin/AP))

רשת העיתונים גאנט הפסיקה את השימוש בכלי AI לאחר טעויות עריכה קשות

מספר ידיעות ספורט שנכתבו על ידי בינה מלאכותית, זכו ללעג ברשתות החברתיות בשל היעדר פרטים מרכזיים ומשום שניכר שנכתבו ע"י מחשב וללא הבנה בתחום. מוקדם יותר השנה עצרה גם CNET ניסוי שעשתה בכלי AI לאחר טעויות בכתבות

רשת העיתונים האמריקאית גאנט (Gannett) עצרה את השימוש בכלי הבינה המלאכותית שבו נעזרה לכתיבת ידיעות על ספורט תיכונים, לאחר שהטכנולוגיה עשתה טעויות קשות במאמרים שפורסמו במספר כתבי עת של הרשת.
כך למשל מספר דיווחי ספורט שנכתבו ע"י שירות AI שנקרא LedeAI, ופורסמו בקולומבוס דיספאץ'. אחת הידיעות נפתחה כך: "ה [קמע_של_הקבוצה_המנצחת] וורת'ינגטון קריסטיאן, הביס את ה [קמע_של_הקבוצה_המפסידה] ווסטרביל נורת' 2-1, במשחק כדורגל בנים באוהיו בשבת".
הידיעות זכו ללעג ברשתות החברתיות בשל חזרתיותן, היעדר פרטים מרכזיים, שימוש בשפה מיושנת ובעיקר משום שרואים שנכתבו ע"י מחשב שלא יודע דבר על ספורט. כתבות שנכתבו ע"י התוכנה אותרו גם בכתבי עת נוספים, כולל פלורידה טודיי, מילווקי ג'ורנל סנטינל ואחרים. ברבות מהידיעות נעשה שימוש באותה שפה שחוזרת על עצמה, כולל סלנג שאמור להישמע ייחודי ויוצא דופן, ובאחרות חזרה אותה ידיעה על עצמה מספר פעמים בפסקאות עוקבות.
בשל כך, רשת כתבי העת עצרה את הניסוי בתוכנה בכל העיתונים שלה. "במקביל להוספת מאות משרות של כתבים, אנו גם מתנסים באוטומציה ו-AI כדי ליצור כלים עבור העיתונאים שלנו ולהוסיף תוכן לקוראים", נמסר מהרשת. המבוכה שנגרמה בשל השימוש כלי ה-AI מגיעה לאחר שגאנט פיטרה מאות עובדים בדצמבר – 6% ממחלקת החדשות שלה.
מוקדם יותר השנה עצרה גם CNET ניסוי שעשתה בכלי AI שכתב ידיעות, לאחר שאולצה לפרסם תיקונים לכתבות שהפיקה הטכנולוגיה. במקביל פעלו מספר רשתות תקשורת לחסום את הגישה של OpenAI, יצרנית ChatGPT לתוכן שלהן, מחשש שהוא משמש לאימון הטכנולוגיה.