סגור
משפחת הביטקוין פתחה חוף בפורטוגל
משפחת הביטקוין פתחה חוף בפורטוגל (צילום: Didi Taihuttu)

"משפחת הביטקוין" הפסידה יותר ממיליון דולר אבל מתעקשת: "עכשיו הזמן לקנות"

דידי טאיהיטו, אשתו ושלוש בנותיהם מכרו ב-2017 את כל הנכסים החומריים שלהם, כולל בית בשטח 230 מ"ר, רכשו ביטקוין ויצאו למסע חובק עולם. באותה תקופה מחיר הביטקוין עמד על כ-900 דולר ונסק לשיא של כ-69 אלף דולר בנובמבר 2021. כיום הוא נסחר סביב 19 אלף דולר. מה הסוד של אבי המשפחה לשרוד את תקופת הירידות בביטקוין?

"משפחת ביטקוין" הפסידה יותר ממיליון דולר על ההשקעות שלה בביטקוין מאז צנח מטבע הקריפטו הפופולארי בעולם ממחיר של 69 אלף דולר בנובמבר 2021 לכ-19,200 דולר שהוא נסחר היום. ולמרות זאת, אב המשפחה דידי טאיהיטו (Didi Taihuttu) ממשיך להאמין במטבע הדיגיטלי. "אני רוכש ביטקוין בכל יום", אמר בריאיון ל-CNBC שקיים מחוף ים בלאגוס, פורטוגל. "הלקח שלמדתי בשני המחזורים האחרונים הוא שכשהעולם משתגע וכשכולם חושבים שהביטקוין יקרוס, אני מסנן אותם ורוכש ביטקוין".
טאיהיטו, אשתו ושלוש בנותיהם מכרו ב-2017 את כל הנכסים החומריים שלהם, כולל בית בשטח 230 מ"ר, רכשו ביטקוין ויצאו למסע חובק עולם. באותה תקופה מחיר הביטקוין עמד על כ-900 דולר. לאורך התקופה טאיהיטו נסוג כמה פעמים מפוזיציית הביטקוין שלו ולאחר מכן רכש בחזרה את המטבע. "אלו הם חיי הביטקוין", הסביר. לדבריו, הוא מכר כ-15% מכלל אחזקות ביטקוין של המשפחה כשהמחיר נפל ל-55 אלף דולר בשלהי נובמבר. "55 אלף דולר היה מבחינתי אישור לכך שהמחיר עוד יירד", אמר.
טאיהיטו מעריך שמחזור הביטקוין הנוכחי ייפול לשפל של בין 15-20 אלף דולר לפני שיתאושש ויעלה מעל 140 אלף דולר עד 2025. להערכתו, עכשיו זה "הזמן האולטימטיבי לקנות". אסטרטגיית ההשקעות שלו עבדה עד כה. לדבריו, תיק ההשקעות שלו הרוויח מעל 2,000% בשש השנים האחרונות.
משפחת טאיהיטו ההולנדית מטיילת כאמור בעולם וביקרה כבר ב-40 מדינות, הם החליטו לאחרונה להשתקע בפורטוגל, שם לא מוטל מס על ביטקוין. טאיהיטו מנהל כעת בר ביטקוין באחד החופים הפופולאריים ביותר בלאגוס. הוא מקווה גם שיוכל לשכנע את כל בעלי העסק לאורך החוף לקבל תשלומים בביטקוין.
המשפחה הצליחה לשרוד את תקופת הירידות הזו בביטקוין הודות לכלל 70-30. פירושו, שבכל זמן נתון הם מחזיקים 70% מאחזקות הביטקוין שלהם באחסון קר שאין אליו גישה מקוונת, ואת 30% הנותרים בארנק חם, כלומר המטבעות מחוברים לאינטרנט. ה-30% מורכבים מביטקוין וממטבעות יציבים הצמודים לדולר. "בכל פעם שההון שלנו גדל אני מוודא ש-70% מאוחסנים פיסית ואני לא יכול לגעת בהם", הדגיש. הוא יצא מגדרו להבטיח שהגישה למקומות האחסון הפיסיים תהיה מורכבת ככל האפשר. מרבית הון הקריפטו של המשפחה מאוחסן בכספות סודיות בארבע יבשות שונות, כולל שני מקומות מחבוא באירופה, שניים באסיה, אחד בדרום אמריקה ואחד באוסטרליה. לפי המשפחה מקומות המחבוא כוללים דירות להשכרה ובתים של חברים.
טאיהוטו אמנם מתאמץ להרחיק עצמו מהאחזקות, אך מודה "אני תמיד יכול לעלות על טיסה זולה של ריאנאייר או אייר אסיה ולהגיע תוך שלוש שעות".