סגור
רודי ג'וליאני
רודי ג'וליאני. חובות של כ-152 מיליון דולר (צילום: AP)

טיפה בים החובות: הנושים של רודי ג'וליאני דורשים שימכור את דירתו בפלורידה

פרקליטו לשעבר של דונלד טראמפ הכריז בדצמבר על פשיטת רגל, לאחר שצבר חובות של 152 מיליון דולר - בעיקר עקב הפסדו בתביעת דיבה הקשורה לבחירות לנשיאות ב-2020; כעת מבקשים הנושים כי ימכור את הדירה שבבעלותו בפלורידה, ששווייה נאמד ב-3.5 מיליון דולר

הנושים של רודי ג'וליאני מעוניינים לאלץ את פרקליטו לשעבר של דונלד טראמפ למכור את הדירה שלו בפלורידה כדרך לשלם את החובות שצבר, כך לפי מסמכים שהוגשו ביום שישי לבית המשפט. שווי הדירה מוערך ב-3.5 מיליון דולר.
ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק, הכריז בדצמבר על פשיטת רגל, זאת לאחר שהפסיד בתביעת דיבה שהגישו נגדו שתי נשים שעבדו בבחירות ב-2020 בג'ורג'יה, ונדרש לשלם להן פיצויים של 148 מיליון דולר. התביעה התבססה על הצהרותיו הכוזבות של ג'וליאני כי השתיים שיבשו את תוצאות הבחירות לרעתו של טראמפ. לפי מסמכי פשיטת הרגל, הוא מחזיק בנכסים בשווי של 1-10 מיליון דולר, בעוד החובות שלו עומדים על קרוב ל-152 מיליון דולר.
עורך דינו של ג'וליאני מסר בתגובה לבקשה למכור את הדירה כי היא "מוקדמת ביותר" וכי התיק נמצא רק בשלבים ראשוניים. ואולם הנושים טענו בעתירה כי ג'וליאני עצמו הודה שאין לו את ההון הנדרש כדי לכסות את החובות שלו, כך "שאין שום אוצר הממתין בקצה הקשת בענן".
לפי הית' ברגר המייצג את ג'וליאני, ההכנסה העיקרית שלו מגיעה מתשלומי ביטוח לאומי ומהפרשות הפנסיה שלו. ואולם התובעים פירטו את ההוצאות הרבות של ג'וליאני שנועדו לשמור על אורח החיים שלו, כך למשל הוא מוציא עשרות אלפי דולרים בכל חודש לתחזוקת הדירה בפלורידה. עוד ציינו כי בינואר תשלומי האשראי שלו עמדו על יותר מ-26 אלף דולר, בין השאר בשל 60 רכישות באמזון, ודמי מנוי לנטפליקס, פריים וידיאו, קינדל והזמנת נסיעות באובר. "אנחנו לא רואים פה שום דבר יוצא דופן", הגיב ברגר "הכל חלק מההוצאות הנורמליות".
לג'וליאני גם דירה בניו ורק הנחשבת למקום המגורים העיקרי שלו. לפי התובעים, הוא מבלה בין 20% ל-30% מהזמן שלו בדירה בפלורידה ולכן הם טוענים שיש למכור אותה. על כך הגיב ברגר שג'וליאני דווקא מוכר את הדירה שלו במנהטן ומתכוון לעבור באופן מלא לפלורידה. "הנכס במנהטן הוא יקר יותר לתחזוקה, והוא שווה יותר, כך שהנושים יקבלו יותר ממכירת הנכס הזה", אמר ל-CNBC. עוד הוסיף כי בשנה הקרובה יסיים ג'וליאני את התשלומים לגרושתו.