סגור
Larry Fink BlackRock CEO לארי פינק יו"ר בלאקרוק
לארי פינק (צילום: AP)

מנכ"ל בלאקרוק נהפך ליעד של חסידי קונספירציות - והוצאות האבטחה זינקו פי 3

מנהלת הנכסים הגדולה בעולם שידרגה בשנה שחלפה את מערכות האבטחה בביתו של לארי פינק בעלות של כחצי מיליון דולר, והוציאה עוד 216 אלף דולר על מאבטחים; ברקע: התקפות מצד שמרנים וארגונים קיצוניים על ההתחשבות של בלאקרוק בשיקולים סביבתיים וחברתיים

ענקית ניהול הנכסים בלאקרוק שילשה בשנה שעברה את ההוצאות על אבטחת ביתו של המנכ"ל לארי פינק, זאת לאחר שהפך ליעד של פעילים שמרנים וחסידי תיאוריות קונספירציה, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס.
בלאקרוק, המנהלת נכסים בשווי 10.5 טריליון דולר, שילמה בשנה שעברה 563.5 אלף דולר כדי "לשדרג את מערכות האבטחה הביתיות" של פינק, זאת בנוסף להוצאה של יותר מ-216 אלף דולר על מאבטחים, כך על פי מסמכים שהגישה החברה החודש לרגולטורים.
פינק (71) הפך יעד להתקפות מצד שמרנים וארגונים קיצוניים בשל הביקורת על ההתחשבות של בלאקרוק בשיקולים סביבתיים וחברתיים בעת קביעת ההשקעות. במקביל, פעילי סביבה הפגינו כמה פעמים מול משרדי החברה בטענה שאינה עושה מספיק כדי להפחית את פליטת הפחמן.
מבלאקרוק נמסר כי שירותי האבטחה אותם מימנה "הם באינטרס של החברה ושל בעלי המניות" וזאת בשל "השווי הקריטי" שמספק פינק.
חברות גדולות נוספות בארה"ב הגדילו בשנה האחרונה את ההוצאות על אבטחת המנכ"ל. כך, חבילת התגמולים ב-2023 של מנכ"ל דיסני בוב איגר, כללה 1.2 מיליון דולר עבור "שירותי אבטחה וציוד", לעומת הוצאות של כ-830 אלף דולר שנה קודם לכן. גם דיסני ספגה ביקורת על היותה "ווקית מדי" (too woke).
בדומה, יצרניות התרופות פייזר ומודרנה, שספגו לא מעט התקפות ממתנגדי חיסונים, הגדילו בשנה שעברה את ההוצאות על אבטחת המנכ"לים. לפי מסמכים שהוגשו לרגולטורים, מודרנה הוציאה מעט מעל מיליון דולר על שירותי אבטחה לסטפן בנסל, ופייזר שילמה קרוב ל-790 אלף דולר על אבטחה למנכ"ל אלברט בורלא, לנוכח "סיכוני אבטחה מוגברים, כולל איומים נגד בכירים". ההוצאות מכסות מימון "מערכות אבטחה ביתיות הולמות" וכן ייעוץ ושירותים נוספים.
גם טסלה מקצה סכום משמעותי לאבטחת המנכ"ל. יצרנית המכוניות החשמליות הוציאה בסביבות 2.4 מיליון דולר על אבטחתו של אלון מאסק ב-2023, בעוד שבחודשיים הראשונים של השנה הוציאה 500 אלף דולר נוספים.