סגור
רכב BYD אטו 3
BYD אטו 3 (צילום: יח"צ)

סין: הממשלה הסירה סובסידיות על רכב חשמלי - והיצרנים חותכים מחירים

לפי דיווחים בסין, שורה של יצרני רכב, ביניהם פורד, פולקסווגן, ב.מ.וו ו-BYD יצאו במצבעי מכירות על דגמים חשמליים. המהלך שמרתחש בסין עשוי בבוא היום להשליך על שוק הרכב הישראלי

מחירי רכב חדש בסין ממשיכים להיחתך בשורה של מבצעי הנחות נקודתיים של יצרני הרכב השונים. הפעם, הסיבה אינה מלחמת מחירים מול טסלה אלא הסרה של סובסידיות ממשלתיות על רכב חשמלי.
לפי הדיווחים בסין, פורד, פולקסווגן, ג'נרל מוטורס וב.מ.וו נמנות על שורה של יצרני רכב שהודיעו על מבצעי מכירות והוזלות על דגמים חשמליים. לצד היצרנים המערביים, גם יצרנים מקומיים כדוגמת ליפמוטור ו-BYD יצאו במבצעי מכירות נקודתיים עבור שוק הרכב הסיני.
לפי אותם דיווחים, במסגרת מהלך ליציאה מהקורונה הודיעה הממשלה הסינית על מהלכי "עידוד צריכה", אך לצידם הוכרזו גם מהלכים רגולטוריים שכוללים כאמור את צמצום הסובסידיות לרוכשי רכב חשמלי - וגם הטלת קנסות על רוכשי רכב מזהם - מה שיצר מצב בו רוכשי הרכב החשמלי לא מגיעים לסוכנויות - וגם רוכשי רכבי בנזין.
ומה אצלנו? המהלך שמרתחש בסין עשוי בבוא היום להשליך על שוק הרכב הישראלי. בימים אלו מתחולל שינוי מגמה בשוק הרכב המקומי: מועדוני צרכנים שבו להציע מכוניות בהנחות ובהוזלות, ויבואני הרכב מחזירים את המבצעים. בחדרי חדרים כבר מציינים בענף הרכב הישראלי שהיקף המכירות יורד זה כחודש בגלל אי ודאות כלכלית ובגלל עליית הריבית.
במקביל, קשה שלא לשים לב שהצרכנים הסינים הם פשוט צרכנים יותר נבונים מן הישראלים. בישראל, בינואר האחרון עלה מס הקנייה על המכוניות החשמליות. יבואני המכוניות החשמליות הגיבו כמובן בהעברת ההתייקרות לצרכנים, והצרכנים מצידם המשיכו לרכוש מכוניות. גם מכוניות הבנזין התייקרו בתורן בגלל שינוי נוסחת חישוב המזהמים – וגם עליהן הצרכנים התנפלו בחודשי השנה הראשונים.