סגור
מפעל ה רכב פיאט ב איטליה
מפעל הרכב פיאט באיטליה. "אין משהו שאפשר לעשות עכשיו כדי לשנות את המצב ב-2023" (צילום: רויטרס)

הערכות: המעבר המואץ לרכב חשמלי יאריך את משבר השבבים עד ל-2024

לפי דיווח בפייננשל טיימס, הביקוש הגבוה לשבבים בתעשייית הרכב החשמלי לא צפוי להאט גם לכל אורך שנה הבאה. לעומת זאת הביקוש בתעשיית המחשבים ממשיך לרדת

בכירים בתעשיית הרכב וביצרניות השבבים מזהירים כי תעשיית הרכב העולמית תמשיך לסבול ממחסור בשבבים בשנה הבאה, זאת על רקע האצה במעבר למכוניות חשמליות, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס.
חסאנה אל חורי, מנכ"ל חברת השבבים האמריקאית אונסמי (Onsemi), אמר לעיתון כי מכרו כבר את כל שבבי סיליקון קרביד (SiC) - מוליכים למחצה מתקדמים המשמשים בעיקר במכוניות חשמליות – עד לסוף 2023 וזאת בשל הביקוש הגבוה. "אין משהו שאפשר לעשות עכשיו כדי לשנות את המצב ב-2023", הוסיף. אונסמי נחשבת לאחת החברות המובילות של שבבים למכוניות. "אנחנו נוסיף תפוקה בכל רבעון, בכל חודש ב-2023 כדי לעמוד בביקוש של הלקוחות שלנו".
אזהרה דומה התקבלה גם מצידו של יוכאן הנבק, מנכ"ל יצרנית השבבים למכוניות Infineon. "אני מעריך שיהיה מחסור שיימשך זמן מה", אמר בכנס שנערך לאחרונה במינכן. בחודש שעבר העלתה החברה הגרמנית את תחזית הצמיחה מ-9% ליותר מ-10% בשנים הקרובות. החברה גם הודיעה על תבצע השקעה של 5 מיליארד יורו לבניית מפעל בדרזדן לייצור שבבים למחצה. בדומה, אונסמי מרחיבה את הייצור במפעלים שלה בצ'כיה, בדרום קוריאה ובארה"ב.
גם בתעשיית הרכב מתכוננים לקשיים. כך למשל קרלוס טבארס, מנכ"ל סטלנטיס, יצרנית הרכב הרביעית בגודלה במונחים של מכירות, העריך כי המחסור בשבבים ימשיך לאפיין את תעשיית הרכב גם בשנה הבאה. הביקוש לשבבים לרכבים נובע ברובו מהמעבר לייצור מכוניות חשמליות, שהקצב שלו צפוי להתגבר בשנה הבאה.
לעומת הביקוש הגבוה לשבבים המשמשים במכוניות, אצל יצרניות השבבים לסמארטפונים ולמחשבים, ביניהן TSMC, אינטל וסמסונג דווקא נרשמה ירידה. TSMC, המייצרת שבבים לחברות כמו אפל, גוגל ואמזון, אף צמצמה את ההוצאות המתוכננות השנה ב-10% ל-36 מיליארד דולר.