סגור
ג'נסן הואנג בראיון ל-CBC
ג'נסן הואנג בראיון ל-CBC (מתוך 60 דקות של CBC)

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג: ״אין פה מזל - רק עבודה קשה מדי יום במשך 61 שנה״

מנכ״ל ומייסד אנבידיה ג׳נסן הואנג בראיון לתוכנית התחקירים של cbs 60 דקות: ״אני פרפקציוניסט, דורש המון וקשה לעבוד איתי. אם רוצים להשיג דברים יוצאי דופן, זה לא אמור להיות קל״

הכירו את מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, האיש העומד מאחורי החברה של 2 טריליון דולר, המניעה את הבינה המלאכותית של היום. רק ארבע חברות בעולם שוות יותר מ-2 טריליון דולר: מיקרוסופט, אפל, אלפבית - חברת האם של גוגל - ויצרנית שבבי המחשב אנבידיה (Nvidia). שווי שוק המניות של החברה שבסיסה בקליפורניה זינק מ-1 טריליון דולר ל-2 טריליון דולר בשמונה חודשים בלבד בשנה החולפת, בעקבות הביקוש הרב לטכנולוגיה המתקדמת שלה, החומרה והתוכנה המאפשרים את הבינה המלאכותית של היום. תהינו איך חברה שהוקמה ב-1993 כדי לשפר גרפיקה של משחקי וידאו הפכה לטיטאן של AI של המאה ה-21. אז נסענו לעמק הסיליקון לפגוש את מייסד ומנכ"ל אנבידיה, בן ה-61, ג'נסן הואנג, שבטוח שהבינה המלאכותית עומדת לשנות הכל.

(הראין המלא עם ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה)

במרץ האחרון התקיים כנס המפתחים השנתי של אנבידיה בן 4 ימים, שאליו הגיעו יותר מ-11 אלף מפתחי תוכנה, אילי טכנולוגיה ובעלי מניות. כולם באו לראות אותו – את ג'נסן הואנג מנכ"ל אנבידיה.
ביל וויטאקר: איך זה היה בשבילך להיות על הבמה?
ג'נסן הואנג: אתה יודע, ביל, אני מהנדס, לא פרפורמר. כשיצאתי לבמה וכל האנשים התלהבו, החסרתי פעימה. זה היה הכי מפחיד שהיה לי, אני עדיין מפחד.
לבוש בתלבושת השחורה והמגניבה שלו, ג'נסן חלק את הבמה עם רובוטים של אנבידיה, ושיתף את החזון שלו לגבי עתיד הבינה המלאכותית.
ג'נסן הואנג: זו המהפכה התעשייתית החדשה.
הרגע שבו ג'נסן הואנג חשף את יחידת העיבוד הגרפית האחרונה של אנבידיה (GPU), הזכיר לנו את הרגע שבו סטיב ג'ובס של אפל חשף את האייפון.
ג'נסן הואנג: זה הבלאקוול. הוא עוצב באמריקה, אך מיוצר בטייוואן כמו רוב המוליכים למחצה המתקדמים, בלאקוול הוא השבב המהיר ביותר אי פעם. גוגל וגם כל שאר התעשייה מצפים לבלאקוול.
אנבידיה הובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם ה-GPU המשנה את כללי המשחק - שבב בודד המסוגל לעבד מספר עצום של חישובים בבת אחת - ולא ברצף כמו שבבים סטנדרטיים יותר. ה-GPU הוא המנוע של מחשב ה-AI של אנבידיה, המאפשר לו לספוג במהירות כמויות ענקיות של מידע.
ג'נסן הואנג: זה עושה קוודריליונים של חישובים בשנייה, זה פשוט מספרים מטורפים.
ביל וויטאקר: האם אתה עושה עכשיו דברים שמפתיעים אותך?
ג'נסן הואנג: אני מקווה שיקרו דברים שמפתיעים אותנו. זה כל העניין. בתחומים מסוימים, כמו גילוי תרופות עיצוב חומרים טובים יותר שהם קלים יותר וחזקים יותר. אנחנו צריכים את הבינה המלאכותית שתעזור לנו לחקור במקומות שמעולם לא יכולנו לעשות בעצמנו.
ג'נסן לקח אותנו לאולם הכנסים של GTC כדי להראות לנו מה AI איפשר רק בשנים האחרונות.
ג'נסן הואנג: זהו תאום דיגיטלי של כדור הארץ. ברגע שהוא לומד כיצד לחשב מזג אוויר, הוא יכול לחשב ולחזות מזג אוויר מהיר פי 3,000 מהר יותר ממחשב-על, וצורך פי 1,000 פחות אנרגיה.