סגור

בהשראת סאקס: משקיעה אקטיביסטית קראה למייסי'ס לפצל את הפעילות

ג'אנה פרטנרס רכשה מניות במייסי'ס וקראה לדירקטוריון של רשת חנויות הכלבו להפריד את הפעילות המקוונת מהחנויות הפיזיות

המשקיעה האקטיביסטית ג'אנה פרטנרס רכשה מניות במייסי'ס וקראה לדירקטוריון של רשת חנויות הכלבו להפריד את הפעילות המקוונת מהחנויות הפיזיות — כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" בשבוע שעבר. זו הפעם השלישית שמשקיעים אקטיביסטים פונים למייסי'ס בבקשה כזו, וטרם ברור אם הפעם היא תיענה.


במצגת שקיימה בניו יורק מוקדם יותר החודש טענה ג'אנה כי שווי העסקים המקוונים של מייסי'ס עשוי להגיע לכ־14 מיליארד דולר, פי שניים משווי השוק המשוער של הרשת כיום. מייסי'ס מצידה מסרה למשקיעים עוד באוגוסט, כי היא צופה שהיקף המכירות המקוונות שלה יגיע השנה לכ־8.4 מיליארד דולר, לאחר שכמעט והוכפלו בארבע השנים האחרונות. המהלך של ג'אנה נועד לחקות את זה של המתחרה סאקס פיפת' אווניו, שפיצלה את עסקיה בחודש מרץ.
כמו רשתות כלבו אחרות, גם מייסי'ס, שבבעלותה המותג היוקרתי בלומינגדייל'ס, נפגעה בשנה שעברה ממגפת הקורונה שהובילה אותה לסגור חנויות פיזיות באופן זמני. בינתיים, המכירות המקוונות טיפסו בכל התעשייה בחסות הסגרים, אבל עם התרחבות מבצעי החיסונים, צרכנים החלו לחזור לקניונים ולחנויות. במקביל, רבים מהם המשיכו בשגרת הקניות המקוונות שאימצו בשיא המגפה.
1 צפייה בגלריה
חנות כלבו מייסיס Macy's בוסטון
חנות כלבו מייסיס Macy's בוסטון
חנות כלבו מייסי'ס בבוסטון
(צילום: AP)

תופעה זו הביאה קמעונאיות מובילות, ובראשן וולמארט, לשדך בין פלטפורמות המסחר המקוון לפעילות החנויות הפיזיות, שבהן ניתן לקבל את ההזמנות המקוונות, לראות את המוצרים מקרוב ולהחזירם בעת הצורך. ענקית המסחר המקוון אמזון הודיעה באחרונה על תוכניתה לפתוח בתי כלבו, כחלק מהמאמץ להרחיב את מכירות הבגדים והפריטים לבית של המותג הפרטי שלה, כמו גם מוצרים של מותגים עצמאיים שהיא משווקת.
חלק מהחנויות צפויות להיפתח באוהיו ובקליפורניה. שטחיהן יהיו קטנים יחסית לבתי כלבו מסורתיים, סביב 2,800 מ"ר, בדומה לפורמט המוקטן שאימצו בלומינגדייל'ס של מייסי'ס, ורשת היוקרה נורדסטרום.