סגור
וורן באפט ארוחה במכירה פומבית
וורן באפט. "יש דברים שאנשים לא צריכים לדאוג בגללם". (צילום: AP)

"אין מה לדאוג": זה מה שוורן באפט חושב על הורדת דירוג האשראי של פיץ'

המשקיע מאמין כי להורדת הדירוג לארה"ב לא תהיה השפעה שלילית ארוכת טווח על הכלכלה. לדבריו, חברת ברקשייר הת'אווי שבראשה הוא עומד רכשה אג"ח אמריקאי ב-20 מיליארד דולר מאז יום שני שעבר, וההתלבטות היחידה לגבי ההמשך נוגעת רק למועד הפקיעה של האג"ח שיירכשו

וורן באפט אינו מתרגש מהורדת דירוג האשראי ההיסטורית של פיץ' לארה"ב מהדרגה המקסימלית AAA ל-AA+. "יש דברים שאנשים לא צריכים לדאוג בגללם, וזה אחד מהם" אמר המשקיע המיליארדר.
"האורקל של אומהה" אמר היום (ה') ל-CNBC שהחברה שלו ברקשייר הת'אווי, קנתה ביום שני אג"ח של ממשלת ארה"ב בשווי של 10 מיליארד דולר, ושבוע לפני כן היא עשתה את אותו הדבר בדיוק. "השאלה היחידה ליום שני הבא היא אם נקנה אג"ח ב-10 מיליארד דולר לשלושה חודשים או לחצי שנה", אמר באפט.
בדומה לאחרים בוול סטריט, באפט מאמין כי להורדת הדירוג של פיץ' לא תהיה השפעה שלילית ארוכת טווח על כלכלת ארה"ב, על יכולת הממשלה ללוות או על רמת הביטחון באג"ח האמריקאי. האג"ח ידועות כאחד הנכסים הבטוחים ביותר בעולם, בין השאר כיוון שהן מגובות על ידי ממשלת ארה"ב, שמעולם לא הגיעה לחדלות פירעון או החמיצה תשלומים.
גם לאחר ההורדה האחרונה של פיץ', הותירה מודי'ס את הדירוג לאג"ח האמריקאי על הרמה הגבוהה ביותר. S&P שמרה על דירוג AA+ שלה לארה"ב לאחר שהורידה אותו ב-2011.