סגור
וורן באפט 2019
וורן באפט (צילום: AP)

תרם את התואר: הוא יכול היה להיות האיש העשיר בעולם

וורן באפט, האיש השישי בעושרו בעולם, תרם בכנס התרומות השנתי שלו 4.6 מיליארד דולר במניות ברקשייר האת'ווי; עד כה העניק כתרומה מניות בשווי 132 מיליארד דולר; אם לא היה תורם כלל, הונו האישי היה עומד על רבע טריליון דולר - מעל מאסק שהונו מוערך ב-233 מיליארד דולר

וורן באפט (92), האיש בעל ההון האישי השישי בגודלו בעולם, שוב תרם את חלקו בכנס התרומות השנתי שלו. הפעם מדובר בסכום של 4.6 מיליארד דולר במניות (13.7 מיליון מניות) ברקשייר האת'ווי אותה ייסד ומנהל. כך פורסם באתר פורצ'ן.
בכנס שהתקיים ביום רביעי תרם באפט לחמש עמותות שונות. בכל שנה הוא מגדיל את כמות המניות ב-5%, אך הפעם מדובר בסכום הגבוה אי פעם, בעקבות עלייה של 9% במחיר המניה מתחילת השנה.
עד עתה ויתר באפט על מניות בסכום של 50 מיליארד דולר לפי שוויין בפעמים שהן ניתנו לתרומה – אך שוות 132 מיליארד דולר לפי מחירן היום.
רוב ההון של באפט מקושר למניות שהוא מחזיק ששווין 112 מיליארד דולר, מתוך כל ההון שלו שמוערך בסכום של 118 מיליארד דולר. בביזנס אינסיידר ציינו כי אם באפט היה שומר על אותן מניות שתרם, הונו האישי היה מוערך ב-250 מיליארד דולר, או במילים אחרות – האיש העשיר בעולם, מעל אלון מאסק. אך באפט כאמור במקום השישי.
באפט תרם עד כה 54% ממניותיו בברקשייר. לאחר הכנס ברביעי אמר כי הוא סבור ש-99% מהונו יינתן למטרות פילנטרופיות. כבר ב-2006 התחייב באפט לתת 85% ממניותיו בברקשייר לתרומות וייעד את רובן לקרן הפילנטרופיה של מייסד מיקרוסופט ביל גייטס ומלינדה גייטס.
ארבע שנים לאחר מכן התחייב כבר לתת 99% מהונו לתרומות במהלך חייו ולאחר מותו – וחתם יחד עם גייטס על הצהרה משותפת שמטרתה לגרום למיליארדרים נוספים לתרום את רוב הונם.
הונו של מייסד טסלה וספייסX אלון מאסק נסק השנה ב-95 מיליארד דולר ל-233 מיליארד דולר. הוא בהפרש של 31 מיליארד דולר מהמקום השני ברנאר ארנו, בעל השליטה בחברת מוצרי היוקרה LVMH שהונו נסק השנה ב-40 מיליארד דולר. ברקע, מניית טסלה זינקה מתחילת השנה ב-111% לשווי שוק חברה של 825 מיליארד דולר.