סגור
וולמארט ניו ג'רזי
וולמארט ניו ג'רזי. הפסד גדול על הרכישה מ-2017 (צילום: Eduardo Munoz Alvarez/AP)

וולמארט מכרה מותג אופנה בהפסד לבעלים של טויס אר אס

שש שנים אחרי שרכשה את מותג ההלבשה לגברים Bonobos בתמורה ל־310 מיליון דולר, הודיעה וולמארט בסוף השבוע האחרון כי תמכור אותו לחברת ניהול המותגים WHP גלובל ולקמעונאית אקספרס ב־75 מיליון דולר בלבד

שש שנים אחרי שרכשה את מותג ההלבשה לגברים Bonobos בתמורה ל־310 מיליון דולר, הודיעה וולמארט בסוף השבוע האחרון כי תמכור אותו לחברת ניהול המותגים WHP גלובל ולקמעונאית אקספרס ב־75 מיליון דולר בלבד. הרכישה ב־2017 נועדה לגוון את ההיצע המקוון של הרשת.
WHP גלובל מחזיקה בבעלותה מספר מותגים ידועים, בהם טויס אר אס, אן קליין וג'ו ג'ינס. בשנה שעברה, היא רכשה 60% מחברת האופנה אקספרס.
זהו המותג השני שמוכרת וולמארט בחודשים האחרונים. בפברואר היא מכרה את קמעונאית הלבשת הפנאי והמחנאות Moosejaw לרשת דיק'ס ספורטינג גודס בסכום שלא פורסם, אחרי ששילמה עבורה 51 מיליון דולר ב־2017. בתקופה שבה רכשה את בונובוס, וולמארט היתה בעיצומו של מסע קניות של מותגים, שבעקבותיו הגיע גם מסע מכירות. את מותג אופנת הנשים Modcloth מכרה הרשת שנתיים אחרי עסקת הרכישה. כך ארע גם עם מותג לבני הנשים Bare Necessities וקמעונאית ההנעלה Shoes.com.
"בונובוס מציגה צמיחה דו־ספרתית במכירות ואנחנו מתכננים להמשיך את המומנטום הזה", ציין טים בקסטר, מנכ"ל אקספרס. בתגובה לדיווח על עסקת הרכישה זינקה מניית אקספרס ב־20% בפתיחת המסחר ביום שישי.
לפי אנליסטים, עסקת המכירה משקפת מעבר להתמקדות בפעילות הליבה לקראת תקופה כלכלית מאתגרת. ניל סונדרס, מנכ"ל גלובל־דאטה, ציין כי מחיר הרכישה הנמוך "משקף את התחזית החלשה ברחבי מגזר הקמעונאות, אך גם את העובדה שוולמארט לא עשתה הרבה כדי לפתח את בונובוס בשש השנים האחרונות". לדבריו, בונובוס מתאימה יותר ל־WHP ואקספרס, הממוקדות באופנה ובנוכחות גלובלית. הערכות שפורסמו באתר "קוורץ" ציינו, כי נראה שוולמארט מתרחקת מהמגמה של אגירת מותגים קמעונאיים ומתמקדת במקום זאת במגזרים עם שולי רווח גבוהים יותר, כמו בריאות ופינטק.