סגור
טורבינות רוח ב סין אנרגיה ירוקה אנרגיה מתחדשת
טורבינות רוח בסין. הופכת למובילה עולמית באנרגיה מתחדשת (גטי)

סין תגיע ליעדי האנרגיה הירוקה השאפתניים שהציבה - חמש שנים לפני הזמן

לפי דו"ח של Global Energy Monitor, סין צפויה להכפיל את קיבולת האנרגיה הסולארית והרוח שלה עד שנת 2025 ובכך להגיע ליעד 2030 מוקדם מהצפוי. עם זאת, למרות שהפכה למובילה העולמית באנרגיה מתחדשת, היצרנית הגדולה בעולם של גזי חממה, מגבירה גם את ייצור הפחם

פולטת גזי החממה הגדולה בעולם הופכת להיות מובילה עולמית באנרגיה מתחדשת: סין בדרך להכפיל את קיבולת אנרגיית הרוח והשמש שלה ולהגיע ליעדי האנרגיה הנקייה השאפתניים שהציבה לשנת 2030, חמש שנים לפני הזמן. כך מצא דו"ח חדש, שמשרטט את הדרך המהירה שעושה סין בהתקנת מקורות אנרגיה מתחדשת תוך הסרת חסמים רגולטוריים ותמריצים חיוביים לפיתוח התחום.
לפי דו"ח שפורסם לאחרונה על ידי Global Energy Monitor, סין צפויה להכפיל את קיבולת האנרגיה הסולארית והרוח שלה עד שנת 2025. כבר היום, קיבולת הפאנלים הסולריים בסין גדולה מהמקורות המותקנים בשאר העולם גם יחד. קיבולת טורבינות הרוח ביבשה ובים בסין פורחת אף היא, לאחר שהוכפלה מאז שנת 2017. דורותי מיי, מנהלת פרויקטים ב-Global Energy Monitor, אמרה שהזינוק של סין בקיבולת השמש והרוח היא "שומטת לסתות".
פריחת האנרגיה המתחדשת בסין היא תוצאה של שילוב של תמריצים ותקנות, כך על פי הדו"ח, לאחר שסין התחייבה בשנת 2020 להפוך לניטרלית פחמנית עד שנת 2060. סין אמורה להכפיל את הקיבולת שלה ולייצר 1,200 ג'יגה וואט של אנרגיה באמצעות רוח ואנרגיה סולארית עד שנת 2025, ובכך להגיע ליעד 2030 חמש שנים לפני הזמן. נכון לרבעון הראשון של השנה, הקיבולת הסולארית בקנה מידה של סין הגיעה ל-228GW, יותר מזו של שאר העולם ביחד. המתקנים מרוכזים במחוזות הצפון והצפון-מערביים של המדינה, כמו שאנשי, שינג'יאנג והביי. חוות סולאריות הנמצאות כעת בבנייה במדינה, יכולות להוסיף עוד 379GW בהספק פוטנציאלי, פי שלושה מההספק הסולארי המותקן בארה"ב וכמעט כפול מזה של אירופה.
דחף האנרגיה הירוקה של סין הוא חלק מהמאמץ שלה לעמוד ביעדי הפחמן הכפולים שנקבעו בשנת 2020. בתור הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, היא הפולטת הגדולה ביותר של גזי חממה וצורכת מחצית מהפחם בעולם. נשיא סין, שי ג'ינפינג, התחייב בשנת 2020 להגיע לשיא פליטת CO2 לפני 2030 ולנייטרליות פחמנית עד 2060. הממצאים החדשים בדו"ח עולים בקנה אחד עם דו"חות קודמים ונתוני הממשל שפורסמו השנה, שחזו שסין יכולה בקלות לעבור את היעד שהציבה: לספק שליש מצריכת החשמל שלה באמצעות מקורות מתחדשים עד 2030.
אך בעוד שסין אולי הפכה למובילה העולמית באנרגיה מתחדשת, היצרנית הגדולה בעולם של גזי חממה המובילים להתחממות גלובלית, מגבירה גם את ייצור הפחם. מתן רישיונות לתחנות כוח פחמיות בסין הואץ במהירות בשנה שעברה, כאשר ההיתרים החדשים הגיעו לרמתם הגבוהה ביותר מאז 2015. הרקע לכך הוא החרפה של אותות משבר האקלים במדינה. בשנה שעברה חוותה סין גלי חום הרסניים ובצורת החמורה ביותר מזה שישה עשורים, במהלכם נרשם ביקוש גואה לחשמל, שעה שהיכולת להפיקו באמצעות מקורות הידרואלקטריים צנחה, שכן הנהרות התייבשו.