סגור
מריו דראגי ראש ממשלת איטליה
מריו דראגי ראש ממשלת איטליה (גטי)

בפעם השנייה תוך שבוע: ראש ממשלת איטליה הודיע על התפטרותו

דראני עידכן את נשיא המדינה על כוונותיו, זאת לאחר שלא הצליח לאחד את הקואליציה השברירית. מחלוקות הקואליציה נובעות בעיקר מהתנגדות לצו חדש שנועד להוריד את האינפלציה ולבלום את עליית מחירי האנרגיה באיטליה

ראש ממשלת איטליה מריו דראגי הודיע על התפטרותו היום (ה'), ובכך סולל את הדרך לבחירות חדשות וחזרה לחוסר ודאות פוליטי במדינה.
בנאום בפרלמנט הודיע דראגי כי בכוונתו לשוחח עם נשיא המדינה סרג'יו מאטרלה ולעדכן אותו על כוונותיו, מה שעשה היום, וזאת לאחר שלא הצליח לאחד את הקואליציה השברירית. עם זאת, רק בשבוע שעבר דחה מאטרלה את ההתפטרות הראשונה שהגיש דראגי וביקש ממנו לנהל מו"מ עם המחוקקים בתקווה להימנע מבחירות בזק.
המחלוקות בקואליציה נובעות מהתנגדותה של מפלגת חמישה כוכבים (Five Star Movement) לצו חדש שנועד להוריד את האינפלציה ולבלום את עליית מחירי האנרגיה. חברי המפלגה החרימו הצבעה על חבילת צעדים נרחבת ובכך הכעיסה גם את דראגי וגם את מפלגות הימין שבקואליציה.
דראגי, לשעבר נשיא הבנק האירופי המרכזי, הצליח אמש לזכות בקושי בהצבעת אי אמון בסנאט האיטלקי זאת על אף הימנעות שלוש ממפלגות הקואליציה – חמישה כוכבים ומפלגות הימין ליגה ופורצה איטליה של סילביו ברלוסקוני - כך שלמעשה הממשלה התפרקה. ההערכה היא כי יכריזו על בחירות בזק שיתקיימו בספטמבר או אוקטובר.
על אף הדרמה הפוליטית, בסוף השבוע חתמו מאות ראשי עירייה באיטליה על עצומה הקוראת לדראגי להישאר בתפקידו. גם ראשי איגודי העובדים והתעשייה התאחדו בקריאתם לדראגי לא להתפטר. בסוכנות הידיעות AP דיווחו כי אלפי איטלקים חתמו גם על עצומה מקוונת. דראגי הטכנוקרט נחשב כמי שהביא יציבות לאיטליה ב-15 החודשים האחרונים, וקידם העברת כספי סיוע בגובה קרוב ל-200 מיליארד יורו (205 מיליארד דולר) למגפת הקורונה.
דראגי גם תמך בסנקציות שהושתו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה וחיפש דרכים לסייע למשקי הבית האיטלקים להתמודד עם מחירי האנרגיה הגדלים.