סגור

האינפלציה משתוללת? ארגנטינה תנפיק שטר של 2,000 פסו

השטר החדש יונפק לאחר שמדד המחירים לצרכן זינק בקרוב ל-95% ב-2022 – קצב עליית האינפלציה המהיר ביותר בארגנטינה מאז 1991. ארגנטינה וברזיל הכריזו לאחרונה על מיזם להשקת מטבע משותף

ארגנטינה תנפיק שטר חדש של 2,000 פסו בתגובה לאינפלציה המאמירה, כך לפי דיווח ב-BBC. הבנק המרכזי במדינה (BCRA) אישר את הדיווח.
השטר החדש, שיהיה באופן רשמי בשווי של 11 דולר, יונפק לאחר שמדד המחירים לצרכן זינק בקרוב ל-95% ב-2022 – קצב עליית האינפלציה המהיר ביותר בארגנטינה מאז 1991.



השטר בעל הערך הגבוה ביותר עד כה הוא של 1,000 פסו. לפי הודעת הבנק המרכזי, השטר החדש "ינציח את ההתפתחות של המדע והרפואה בארגנטינה". בהתאם לכך יופיעו עליו הדיוקנאות של הרופאים החלוצים ססיליה גריירסון (Cecilia Grierson) וראמון קאריו (Ramón Carrillo). עם זאת, בבנק לא חשפו מתי השטר החדש צפוי להיכנס למחזור.
ב-1992 כשהושק המטבע הנוכחי של ארגנטינה הוא הוצמד לדולר, אך שיטה זו נזנחה לאחר המשבר הפיננסי שפגע במדינה ב-2001 ו-2002. מאז השווי של הפסו צנח ובמקביל המחירים זינקו, וכמחאה אמן מקומי אפילו החל להשתמש בשטרות כדפי ציור מכיוון שהם זולים יותר מקנבס.
בדצמבר אישרה קרן המטבע הבינלאומית חבילת חילוץ נוספת למדינה, הפעם בגובה 6 מיליארד דולר, והיא כללה הלוואות שיועברו לכלכלה השנייה בגודלה בדרום אמריקה בסכום כולל של 44 מיליארד דולר. המשבר הכלכלי הוביל לכך שבקיץ התחלפו שלושה שרי כלכלה בתקופה של חודש בלבד.
מוקדם יותר השבוע הכריזו ארגנטינה וברזיל על כוונתן להנפיק מטבע משותף לשם הגדלת המסחר בין המדינות, וזאת בלי להיות תלויים בדולר האמריקאי.