סגור
רקטה של חברת וירג'ן אורביט הממוקמת מתחת לכנף מטוס בואינג 747 שמכונה Cosmic Girl
מטוס בואינג 747 של חברת וירג'ין אורביט

הלוויין התרסק: וירג'ין אורביט הגישה בקשה להגנה מפשיטת רגל

לאחר שבשבוע שעבר הודיעה כי היא מקפיאה את פעילותה, חברת שיגור הלוויינים של ריצ'רד ברנסון הגישה בקשה לבית המשפט לפשיטות רגל, והיא מעוניינת למכור את נכסיה. ברקע: החלטת ברנסון, המחזיק ב-75% מהחברה, שלא להוסיף ולממן אותה

וירג'ין אורביט הגישה היום (ג') בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (פרק 11), לאחר שלא הצליחה להשיג חבל הצלה למימון. חברת שיגור הלוויין מקליפורניה הגישה את הבקשה לבית המשפט לפשיטות רגל במחוז דלאוור, והיא מעוניינת למכור את נכסיה. מנכל וירג'ין אורביט, דן הארט, אמר לעובדים בשבוע שעבר כי החברה מפסיקה את פעילותה "בעתיד הנראה לעין", והחברה הצהירה שהיא תפטר כמעט את כל כוח האדם שלה.
"אף שעשינו מאמצים רבים לטפל בבעיות הפיננסיות ולהבטיח מימון נוסף, בסופו של דבר עלינו לעשות את הטוב ביותר עבור העסק", אמר הארט. "אנו מאמינים שטכנולוגיית ההשקה המתקדמת שיצר הצוות הזה תמשוך את הקונים ככל שנמשיך בתהליך מכירת החברה. בשלב זה הגנת פשיטת רגל מייצגת את הדרך הטובה ביותר למכירה יעילה במקסימום ערך", הוא הוסיף. לפי וירג'ין אורביט, וירג'ין השקעות תספק 31.6 מיליון דולר כדי לסייע במימון התהליך ולהגן על פעילותה.
וירג'ין אורביט פיתחה מערכת המשתמשת בגרסה של מטוס 747 כדי לשלוח לוויינים לחלל על ידי הפלת רקטה מתחת לכנף המטוס באמצע הטיסה. במהלך המשימה האחרונה של החברה נוצר כשל באמצע הטיסה, הטיל לא הגיע למסלולו והתרסק לתוך האוקיינוס. במהלך החודשים האחרונים חיפשה החברה קרנות מימון חדשות, לאחר שריצ'רד ברנסון, המחזיק ב-75% מהחברה, הודיע שאינו מוכן לממן עוד את החברה. "המחשבות והדאגות שלי הן עם חברי הצוות והחברים המוכשרים הרבים, אשר היו מחויבים למשימה ולהבטחה שווירג'ין אורביט מייצגת, וכעת הם מחפשים את דרכם קדימה", אמר הארט. "אני בטוח במה שבנינו ומקווה להשיג עסקה שתמצב היטב את החברה שלנו ואת הטכנולוגיה שלנו להזדמנויות ומשימות נוספות בעתיד", הוסיף.