סגור
ריצ'רד ברנסון הונאת קריפטו
ריצ'רד ברנסון, הבעלים של וירג'ין אורביט (צילום: AFP)

וירג'ין אורביט של ברנסון מקפיאה פעילות ומפטרת 90% מהעובדים

חברת שיגור הלוויינים לא הצליחה להשיג מימון חירום להמשך פעילותה, שנעצרת "לעתיד הנראה לעין"; ברנסון, החזיק ב-75% מהחברה, סירב להמשיך לממן אותה; המניה נחתכה ב-45% במסחר המאוחר בוול סטריט

חברת וירג'ין אורביט, המשגרת לוויינים ונמצאת בבעלותו של המיליארדר ריצ'רד ברנסון, מפסיקה את הפעילות שלה "לעתיד הנראה לעין", זאת לאחר שלא השיגה מימון חירום. המנכ"ל דן הארט ערך אתמול (ה') פגישה שבה הודיע גם כי כמעט כל כוח האדם יפוטר. לדבריו, "לרוע המזל לא הצלחנו להשיג את המימון הנחוץ לחברה. אין לנו ברירה אלא לבצע שינויים מידיים, דרמטיים וכואבים". בעקבות כך צנחה המניה ב-16% בוול סטריט, ובמסחר המאוחר אף נחתכה ב-45%.
באתר CNBC דיווחו כי החברה משאירה 100 עובדים בלבד, ומפטרת כ-90% ממצבת העובדים. הארט הודה שהפיטורים ישפיעו על כל צוות ומחלקה בחברה. "החברה הזו, הצוות הזה, כולכם, חשובים לי כל כך. לא הפסקתי ואני גם לא מתכוון להפסיק לתמוך בכם, בין אם תישארו פה במסע או תהיו במקום אחר", הוסיף הארט בשיחה עם העובדים.
הוא הבטיח שהחברה תספק לעובדים חבילת פיצויים הכוללת תשלומים במזומן, הארכת הטבות ותמיכה במציאת עבודה חדשה.
וירג'ין אורביט, שפוצלה מווירג'ין גלקטיק ב-2017, פיתחה מערכת שמשתמשת במטוסי 747 משופצים כדי לשגר לוויינים לחלל. אולם המשימה האחרונה של החברה בבריטניה נכשלה בשל כשל בשיגור. מאז 2020 החברה שיגרה שש משימות לחלל, כשארבע מהן הוכתרו כהצלחה.
בחודשים האחרונים ניסו להשיג בחברה מימון חדש, זאת לאחר שבעל השליטה ברנסון לא הסכים להמשיך ולממן אותה. הוא מחזיק ב-75% ממנה, וקרן ההון הריבונית של האמירויות מחזיקה ב-18%.