סגור
פנאי פול מקרטני
פול מקרטני (צילום: AP Photo/David Richard)

בגיל 81: פול מקרטני - המוזיקאי הבריטי הראשון שהפך למיליארדר

הונם של איש הביטלס לשעבר ורעייתו ננסי זינק למיליארד פאונד, כך על פי רשימת עשירי בריטניה של סאנדיי טיימס; העיתון ייחס זאת לאריכות חייו של מקרטני ולהיותו אטרקציה מתמשכת למעריצים בני כל הגילאים; וגם ביונסה עזרה לכך

עוד הישג לפול מקרטני: הוא המוזיקאי הבריטי הראשון שהופך למיליארדר, כך על פי הסאנדיי טיימס במהדורת 2024 של רשימת העשירים השנתית שלו, שפורסמה אתמול (ו').
על פי העיתון, איש הביטלס לשעבר בן ה-81, ואשתו ננסי, שווים מיליארד פאונד - עלייה מ-950 מיליון ב-2023. העיתון ייחס את ההישג לאריכות חייו של מקרטני ולהיותו אטרקציה מתמשכת עבור מעריצים מכל שכבות הגיל.
סיבה נוספת להישג היא לא אחרת מביונסה, אשר הוציאה מוקדם יותר השנה את האלבום "קאובוי קרטר", בו יצרה גרסה מחודשת לשיר "בלאקבירד" של הביטלס שנכתב ע"י מקרטני. היא עשתה היסטוריה כאישה השחורה הראשונה שמגיעה למקום הראשון ברשימת אלבומי הקאנטרי המובילים של מגזין בילבורד.
מקרטני יצר גם מוזיקה משלו בשנה החולפת: בנובמבר האחרון הוציאו חברי הביטלס הנותרים את Now and Then, שתויג כשיר האחרון בהחלט של הלהקה. בעזרת דגימות קול של ג'ון לנון מהקלטת דמו מ-1977, ושל נגינת הגיטרה של ג'ורג' האריסון המנוח, ואיתם חלקים שהוקלטו לאחרונה ע"י מקרטני ורינגו סטאר. השיר הגיע למקום השביעי ברשימת 100 הלהיטים של הבילבורד.
השווי הנקי של הזוג מקרטני טיפס בעקביות בשש השנים האחרונות, כך על פי מידע שפרסם הטיימס. ב-2018 עמד הונם על 750 מיליון פאונד. ב-2022 השתתף מקרטני בפסטיבל גלסטונברי, פסטיבל המוזיקה הגדול בבריטניה, בפעם הראשונה מאז 2004.
ביוני הקרוב צפוי לצאת לאור האלבום One Hand Clapping, לאחר שהוקלט לראשונה ע"י מקרטני ולהקתו ווינגס ב-1974, והוא צפוי להעניק להונו של מקרטני דחיפה נוספת כלפי מעלה.