סגור

הקורונה בעולם
סוכנות התרופות האירופית ממליצה על מתן זריקת בוסטר לבני 18 ומעלה

ההמלצה היא לקבל את החיסון השלישי לקורונה שישה חודשים לאחר המנה השנייה. בארה"ב המליץ פאנל המומחים של ה-FDA לתת את מתן הבוסטר לבני 65 ומעלה ולאוכלוסיות בסיכון

חיסון הבוסטר מקבל את האישור של אירופה: רגולטור התרופות האירופי מודיע היום (ב') כי הוא ממליץ לקבל את החיסון השלישי של פייזר-ביונטק לנגיף הקורונה, שישה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה.


סוכנות התרופות ביבשת (European Medicines Agency’s medicines committee) ציינה בהודעה, כי ההמלצה מתבססת על נתונים שנאספו מאנשים שקיבלו את המנה הנוספת, בגילאי 18 עד 55, ושהצביעו על עלייה חדה בנוגדנים לאחר קבלת החיסון השלישי.
הנתונים לימדו גם שרמת הנוגדנים דועכת עם הזמן שחולף לאחר קבלת החיסון – וקצב הדעיכה מהיר יותר בחיסונים של פייזר-ביונטק. לפי ההודעה, אנשים בעלי מערכת חיסון חלשה במיוחד יכולים לקבל את מנת הבוסטר, של מודרנה או של פייזר-ביונטק, כבר לאחר 28 ימים מקבלת המנה השנייה.

1 צפייה בגלריה
תלמידה ב לוס אנג'לס ארה"ב מקבלת חיסון ל קורונה
תלמידה ב לוס אנג'לס ארה"ב מקבלת חיסון ל קורונה
חיסון לקורונה
(צילום: רויטרס)

הרשות מבהירה עוד כי אף שאין ראיה ישירה המקשרת בין רמות הנוגדנים להגנה חזקה יותר מפני הנגיף בקרב אנשים בעלי מערכת חיסון נמוכה, "הצפי הוא שמנה נוספת תגדיל את ההגנה, לפחות בקרב חלק מהם".
במדינות רבות באירופה כבר החלו לחלק מנות בוסטר לאנשים בעלי סיכון גבוה – אך רק מעטות מהן מחלקות את המנות לכל האוכלוסייה הבוגרת. בארה"ב, רשות המזון והתרופות (FDA) המליצה על חלוקת מנת הבוסטר אך ורק לגילאי 65 ומעלה, לאוכלוסיית סיכון ולאנשים שמועסקים בעבודה בסיכון גבוה להידבקות.