סגור
טארגט שבוע הגאווה
חודש הגאווה בטארגט (צילום: Christopher Dilts/Bloomberg)

המהומות בחודש הגאווה פגעו במכירות טארגט, וברשת מתכננים להוריד פרופיל

הרשת דיווחה על ירידה ראשונה במכירות זה שש שנים; ברקע: הביקורת שמתחו כלי תקשורת שמרניים ופוליטיקאים רפובליקנים על האופן שבו ציינה את חודש הגאווה; בטארגט רמזו כי יפיקו לקחים

רשת טארגט מתכננת לבצע התאמות בגישה השיווקית שלה בארה"ב למועדים בלוח השנה שבהם חוגגים ימי מורשת תרבותית - ובעיקר חודש הגאווה. בפועל, בכוונת הרשת לשנות את המצגים בסניפים הנוגעים לאירועי הגאווה כדי לרצות לקוחות שמרנים.
טארגט דיווחה היום על ירידה של 5.4% במכירות החנויות הזהות ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה. זו הירידה הראשונה במכירות ברשת זה שש שנים, וברשת אמרו כי היא נובעת בין השאר מהמחלוקת הציבורית סביב חודש הגאווה.
טארגט התמודדה בחודש הגאווה האחרון, שצוין במאי, עם ביקורת חריפה מצד כלי תקשורת שמרניים ופוליטיקאים רפובליקנים בשל האופן שבו ציינה בחנויות את אירועי הגאווה. המתקפה נגעה, בין השאר, לכך שהאחריות על העיצוב של החנויות במאי הוטלה על המעצב הטרנסג'נדר אריק קרנל (Erik Carnell).
המבקרים השמרנים תקפו את טארגט וכינו את המוצרים שנמכרו בסניפים "שטניים". הרשת נכנעה ללחץ והסירה חלק מהמוצרים הנוגעים לחברי הקהילה הגאה, צעד שרק הגביר את הביקורת עליה מכל הצדדים הפוליטיים.
"אנחנו נמשיך לחגוג את הגאווה ואת מועדי המורשת האחרים - זה חלק מהמחויבות שלנו לתמוך בצוותים ובלקוחות המגוונים שלנו", אמר היום מנכ"ל טארגט, בריאן קורנל. "עם זאת בזמן שאנחנו פועלים בסביבה תפעולית וחברתית המשתנה ללא הרף, ניישם את מה שלמדנו כדי להבטיח שנישאר צמודים ללקוחות שלנו ולציפיות שלהם מהרשת".
בכירי החברה ציינו היום כי בכמה מקרים מבקרים בחנויות איימו על צוותי המכירות והשחיתו מוצרים הקשורים לחודש הגאווה.
"הקשבה לפידבק של הלקוחות היא חלק ממה שאנחנו עושים בכל יום", אמרה היום סמנכ"לית הפיתוח כריסטינה הנינגטון (Christina Hennington) בשיחת הוועידה עם המשקיעים. "יהיה לנו מבחר מוצרים מעט יותר ממוקד, אנחנו נשנה את החנויות שלנו ואת הפרזנטציות הדיגיטליות, ונבחן מחדש את השילוב בין המותגים שלנו למותגים של השותפים שלנו. כך שתראו אותנו חוגגים את המועדים הללו אבל עם השינויים האמורים".