סגור
ג'ק מא מאי 2019
ג'ק מא. "המטבח של מא" (צילום: Bloomberg / Marlene Awaad)

עובר לתחום האוכל: המיזם החדש של ג'ק מא

מייסד עליבאבא הקים חברה חדשה - בין השאר היא תמכור אוכל מוכן. מא הוריד פרופיל בשנתיים האחרונות מאז הפך יעד לרגולציה הסינית, וככל הנראה ניצל את הזמן כדי ללמוד את התחום במדינות כמו ספרד והולנד

ג'ק מא השיק את המיזם העסקי הבא שלו. לפי דיווחים, מייסד עליבאבא עובר לתחום המזון ורשם חברה בשם Hangzhou Ma's Kitchen Food. החברה רשומה בעיר הנגזהאו, שבה ממוקמת גם עליבאבא והיא עיר הולדתו של מא.
באתר SCMP שבבעלות עליבאבא דיווחו כי החברה החדשה נרשמה במרשם החברות הסיני עם הון ראשוני של 10 מיליון יואן (1.4 מיליון דולר). החברה היא בבעלות מלאה של זרוע ההשקעות של מא, הנגזהאו דאג'ינגטו (Dajingtou), ועוסקת במכירה של אוכל ארוז ועיבוד ומכירה של מוצרי חקלאות.
מא פרש מעליבאבא ב-2019, ונראה שהחל להתעניין בחקלאות מאז החלה הביקורת המוגברת של הממשלה על העסקים שלו ב-2020. מא הצליח להכעיס באותו הזמן את בכירי הממשל לאחר שמתח ביקורת פומבית על הרגולטורים. בעקבות זאת הוא נעלם מעין הציבור למשך קרוב לשנתיים, הונו האישי התכווץ והחברות שלו הפסידו מאות מיליארדי דולרים.
בהתאם, הוא שמר על פרופיל נמוך וכמעט לא נראה בציבור. לפי הדיווחים, הוא ניצל את התקופה כדי לטייל בעולם וללמוד עוד על חקלאות. כך למשל באוקטובר 2021 ביקר מא בספרד ולמד על חקלאות וטכנולוגיה. הוא ככל הנראה המשיך בלימודיו גם בהולנד, יפן ותאילנד. במאי האחרון הודיעו בטוקיו קולג' כי מא יעביר קורס במוסד ובמקביל יעסוק במחקר בתחומים של חקלאות בת קיימא וייצור מזון.
הונו של מא מוערך כיום ב-25 מיליארד דולר, כך לפי מגזים פורבס; בשיאו, ב-2021, הוערך ב-48.4 מיליארד דולר.