סגור
דונלד טראמפ מכריז על ריצה לנשיאות ב-2024
דונלד טראמפ מכריז על ריצה לנשיאות ב-2024 (רויטרס)

דיווחים: טראמפ יסגיר את עצמו לפני הדיון בבית המשפט; העונש על אחד האישומים - מעל שנת מאסר

הנשיא לשעבר צפוי לטוס מפלורידה לניו יורק ביום שני, ובשלישי הוא ייעצר על ידי בלשים מטעם לשכת התובע המחוזי לקראת הקראת כתב האישום נגדו בפרשת תשלום דמי השתיקה לכאורה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס; אחד מעורכי דינו: "טראמפ לא מתכוון להתחבא במאר-א-לאגו, הוא לא ייאזק"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, העומד בפני כתב אישום בפרשת תשלום דמי השתיקה לכאורה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, מתכנן לטוס מפלורידה לניו יורק ביום שני, לבלות את הלילה במגדל טראמפ, ובבוקר להסגיר את עצמו, לפני הדיון שנקבע בבית המשפט בצהריים להקראת ההאשמות נגדו. כך לפי דיווחים בארה"ב.
עו"ד סוזן נשלס, מצוות ההגנה של טראמפ, כבר אישרה כי הנשיא לשעבר יגיע לבית המשפט ביום שלישי לשמיעת האישומים נגדו.
עו"ד ג'וזף טקופינה, גם הוא מצוות ההגנה של הנשיא לשעבר, אמר: "טראמפ לא מתכוון להסתתר באחוזה שלו במאר-א-לאגו בפלורידה. הנשיא לשעבר לא ייאזק".
לאחר שטראמפ יגיע למנהטן, הוא ייעצר על ידי בלשים מטעם לשכת התובע המחוזי, וכך יימנע ממעצר פומבי במסגרתו ייאזק. אחרי המעצר יילקחו מטראמפ טביעות אצבע, הוא יצולם למאגרים המשטרתיים ואז יעבור תחקור על ידי הבלשים שיכינו דוח מעצר. בשלב זה נאשמים בארה"ב בדרך כלל נלקחים לתא המתנה ליד בית המשפט, שם הם מחכים לדיון הקראת האישום. אולם לפי הערכות טראמפ לא יישלח לתא המתנה משיקולי אבטחה.
האישומים הספציפיים נגד טראמפ אינם ידועים לציבור, ובמשרד התובע הכללי של מנהטן כבר אישרו כי כתב האישום יישאר חסוי לעת עתה. עם זאת נראה כי התובע המחוזי אלווין בראג, המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית, חוקר אם טראמפ זייף רישומים עסקיים בהחזר בנקאי לעורך דינו על כך ששילם לדניאלס את דמי השתיקה. הנשיא לשעבר ונציגים רפובליקנים בקונגרס טענו כי המניעים לכתב האישום הם פוליטיים. יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי אף הרחיק לכת והבטיח להשתמש בפיקוח של הקונגרס כדי לחקור את בראג.
לפי סוכנות AP, האישום נגד טראמפ כולל לפחות עבירה אחת שדינה יותר משנת מאסר. לדבריה, האישום, שעליו החליט חבר מושבעים גדול במנהטן בלילה בין חמישי לשישי (שעון ישראל), כולל כמה עבירות של זיוף מסמכים עסקיים.
טראמפ, שמתכוון לרוץ לבחירות ארה"ב ב-2024, מסובך משפטית בעוד שורה של תיקים ותביעות, כולל פרשת המסמכים המסווגים שלקח איתו ועל פי החשד הסתיר באחוזתו. עם זאת הוא כבר הבהיר שהוא מתכוון לרוץ לבית הלבן גם אם יוגש נגדו כתב אישום. בקמפיין של טראמפ אמרו כי הוא גייס יותר מ-4 מיליון דולר למסע הבחירות ב-24 השעות מאז שנודע על הגשת כתב האישום האישום.
הנשיא לשעבר אמר בעקבות הגשת כתב האישום כי הוא "חף מפשע לחלוטין". זמן קצר לאחר מכן טראמפ מסר הצהרה ארוכה בתגובה להגשת כתב האישום: "מדובר ברדיפה פוליטית ובהתערבות בבחירות ברמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה. הדמוקרטים מהשמאל הקיצוני - אויביהם של הגברים והנשים החרוצים במדינה הזו - פתחו בציד מכשפות נגדי מהרגע שבו ירדתי מהמעלית הזהובה במגדל טראמפ ועוד לפני שהושבעתי כנשיא ארה"ב, במטרה להשמיד את תנועת 'להחזיר את אמריקה לגדולתה'".