סגור
מטה אמזון ב סיאטל
מטה אמזון בסיאטל, וושינגטון (צילום: שאטרסטוק)

חוק שקיפות השכר: מעסיקים בוושינגטון יחויבו לכתוב פרטי שכר במודעות דרושים

חוק שקיפות השכר יהפוך את וושינגטון לאחת המדינות היחידות שדורשות ממעסיקים לחשוף את טווחי השכר שהם מציעים במודעות הדרושים. בנוסף, יהיו חייבים לציין גם את ההטבות שיוצעו לעובד: ביטוח בריאות, תכנית פרישה, חופשות בתשלום, חופשות לידה ואופציות נוספות

על פי חוק שיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, רוב המעסיקים במדינת וושינגטון שבארה"ב יחויבו לציין מידע לגבי שכר המשרה במודעות הדרושים.
חוק שקיפות השכר יהפוך את וושינגטון לאחת המדינות היחידות שדורשות ממעסיקים לחשוף את טווחי השכר שהם מציעים במודעות הדרושים, במקום לחכות שהמועמד ייתן הצעה ראשון. הטווח יהיה צריך להקיף את כל אפשרויות השכר למשרה שמציע המעסיק, שייקבעו לפני פרסום המודעה. כך על פי ההנחיות של משרד התעסוקה והתעשייה של מדינת וושינגטון. בנוסף, מודעות הדרושים יהיו חייבות לציין גם את ההטבות שיוצעו לעובד: ביטוח בריאות, תכנית פרישה, חופשות בתשלום, חופשות לידה ואופציות נוספות.
החקיקה נועדה לעזור לסגור את פער השכר המגדרי, ולהבטיח שחברות מציעות תגמולים הוגנים עבור כל המועמדים. הוא גם יעזור לצייד מועמדים למשרה במידע שעשוי לעזור להם במשא ומתן על שכרם, וליידע עובדים קיימים באשר למבנה השכר בחברה בה הם עובדים. האיגוד האמריקאי של בוגרות אוניברסיטה, שעוזר להכשיר עובדים לשאת ולתת על שכרם, מצא שנשים משתכרות בממוצע 84% משכרם של גברים באותן משרות, בסקר שערך בקרב עובדים ועובדות במשרה מלאה במהלך 2021. החישוב כלל את כל העובדים, עם זאת, שכרן של הנשים עמד על 77% מזה של הגברים.
"החוק החדש יגרום למעסיקים לבחון מחדש את השכר שמקבלים עובדיהם, ולוודא שהם שווים והוגנים", כך אמרה ארין ג'ייקובסון, היועצת המשפטית הראשית של ארצ'ברייט – ארגון מסיאטל שעוזר למעסיקים להתאים עצמם לרגולציה באזור החוף הצפון מערבי של ארה"ב. "אם הם מזהים בעיה כלשהי, הם רוצים לתקנה לפני שיהיה עליהם לפרסם את מודעת הדרושים. זוהי החתיכה האחרונה בפאזל, ובהטמעת ההוגנות כלפי העובדים בקרב המעסיקים בוושינגטון", אמרה ג'ייקובסון.