סגור
מטוס איירבאס של קוונטאס
מטוס האיירבאס של קוונטאס (צילום: קוונטאס)

מסידני לניו יורק: זה המטוס שיבצע את הטיסה הארוכה בעולם

קוונטאס האוסטרלית חשפה תמונות ראשונות של מטוס האיירבאס שעוצב במיוחד עבור הטיסות המסחריות הארוכות לארה"ב ולבריטניה - ללא תחנת ביניים; הוא יוכל לטוס עד 22 שעות ברציפות

חברת התעופה האוסטרלית קוונטאס חשפה תמונות ראשונות של מטוס האיירבאס שעוצב במיוחד עבור הטיסות המסחריות הארוכות בעולם, ובהן טיסות ללא תחנת ביניים מסידני לניו יורק או לונדון.
המטוס A350-1000ULR (Ultra Long Range) נראה על קו הייצור בטולוז, צרפת, כאשר גוף המטוס, הכנפיים, הזנב וגלגלי הנחיתה מותקנים. המטוס שמיועד לחבר בין סידני ללונדון וניו יורק בפעם הראשונה, יעבור כעת להאנגר חדש בו יותקנו בו המנועים וציוד הטיסה, לדברי קוונטאס.
המעבר מגיע לקראת תוכנית בדיקות טיסה מקיפה שאמורה לצאת לדרך בתחילת השנה הבאה, כאשר הטיסות המסחריות הראשונות מתוכננות למחצית הראשונה של 2027.

1 צפייה בגלריה
מטוס איירבאס קוונטאס
מטוס איירבאס קוונטאס
מטוס האיירבאס החדש של קוונטאס
(צילום: קוונטאס)

מנכ"לית קוונטאס וונסה האדסון אמרה שההתקדמות מביאה את "פרויקט הזריחה" (Project Sunrise) צעד אחד קרוב יותר למימוש. שם הפרויקט מתייחס לטיסות ה"זריחה הכפולה" של החברה במהלך מלחמת העולם השנייה, שנותרו באוויר מספיק זמן כדי לחזות בשתי זריחות באותה טיסה.
החברה מסרה עוד שהמטוס החדש יוכל לטוס עד 22 שעות ללא הפסקה בזכות מיכל דלק שמכיל 20 אלף ליטר נוספים, ומערכות מתקדמות. היא מצפה שהשירות הישיר יחסוך עד ארבע שעות מהנסיעה, לעומת טיסות עם עצירה אחת שזמינות כיום מאוסטרליה לבריטניה וארה"ב.
טיסות אולטרה-ארוכות, שאורכן עולה על 16 שעות, הפכו לאפשריות מבחינה טכנית הודות למנועים ומטוסים יותר יעילים, אך עדיין עומדים בפניהן אתגרים. למשל, אנליסטים העלו חששות לגבי נוחות הנוסעים, וכן לגבי הנזק הסביבתי של הטיסות האלה.