סגור
כלכלת יפן טוקיו חנויות קניות
טוקיו. טוקיו. מהערים המובילות עבור התייר האמריקאי (צילום: רויטרס)

בזכות הדולר החזק, התייר האמריקאי מוותר על חופשה בקרוואן לטובת אסיה

למרות זינוק במחירי הכרטיסים, טיסות בינלאומיות צפויות להיות הטרנד המוביל עבור הצרכנים האמריקאים ב־2023. אחרי סגרי הקורונה, הערים המובילות הן טוקיו, הו־צ'י־מין סיטי ובנגקוק

בזכות הדולר החזק, דעיכת מגפת הקורונה והוספת נתיבי טיסה בינלאומיים בחברות התעופה המובילות, הצרכנים האמריקאים צפויים להגדיל באופן משמעותי את היקף נסיעותיהם הבינלאומיות ב־2023.
לפי סקר של חברת דסטיניישן אנליסטס, 31% מהאמריקאים מתעניינים יותר בנסיעות בינלאומיות מאשר מקומיות עבור יעד החופשה הבא שלהם. מדובר בעלייה של 6% לעומת פברואר ובשיא של שנה. נתונים של חברתHopper מעלים, כי 62% מחיפושי הטיסות בשבוע הראשון של דצמבר היו ליעדים בינלאומיים לעומת 55% בתקופה המקבילה אשתקד. לפי נתוני החברה, טיסות בינלאומיות הם הטרנד האמריקאי המוביל ל־2023. בהתאם, בפלטפורמת התיירות קייאק טיפסו החיפושים אחר טיסות בינלאומיות ב־1.3% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה, ואילו החיפושים אחר טיסות מקומיות צנחו ב־13%.
המגמה החדשה של נהירה למדינות זרות מסתמנת לאחר שב־2021 וב־2020, שיאה של הקורונה, האמריקאים נשארו בתחומי מדינתם בשל חששות בריאותיות ומגבלות שהשיתו מדינות זרות על תיירים - מסגרים ועד איסורי נסיעה. בעקבות זאת, הביקורים של התיירים המקומיים בפארקים הלאומיים זינקו, וכך גם היקף ההשכרות של קרוואנים, שאפשרו לשלב טיולים עם ריחוק חברתי. כעת, החשש מפני הנגיף התפוגג. בספטמבר, שיעור הנוסעים שאינם מוטרדים מקורונה עקף את זה של של המודאגים, לראשונה מאז פרוץ המגפה.
הזינוק הגדול ביותר בטיסות של תיירים אמריקאים יהיה לאזור אסיה־פסיפיק, זאת בעקבות הפתיחה מחדש של יעדים מובילים - יפן, אוסטרליה וניו זילנד, במחצית השנייה של 2022. לעומת 19% בשנה שעברה, היקף החיפושים אחר טיסות בינלאומיות לאסיה עומד כעת על 27%. הערים הראשיות ברשימת היעדים של התייר האמריקאי הן טוקיו, הו־צ'י־מין סיטי ובנגקוק, כאשר עלויות הכרטיסים עומדות על כ־1,200 דולרים בעקבות זינוק של כ־36% בממוצע במחירי כרטיסי הטיסה בשנה החולפת. יעדים פופולריים נוספים באסיה מונים את ניו דלהי ומומבאי.
עם זאת, במונחים של היקף המבקרים, אירופה היא עדיין היעד הפופולרי ביותר, עם שליש מכלל החיפושים, בדומה לנתוני 2021. היעדים האירופיים המרכזיים, לפי נתוני גוגל פלייטס, כוללים את לונדון במקום הראשון ובעקבותיה פריז, רומא וליסבון.