סגור

ניצחון לג'וקוביץ': ישוחרר מהבידוד באוסטרליה

הטניסאי, שמבקש להשתתף באליפות אוסטרליה הפתוחה, יקבל בחזרה את הוויזה ואת רכושו; עם זאת הממשלה עדיין יכולה להתערב ולבטל את הוויזה שלו

בית משפט באוסטליה החליט היום כי כוכב הטניס נובאק ג'וקוביץ' ישוחרר מהבידוד בו הוא מוחזק, והוויזה תוחזר לו. הטניסאי הסרבי בן ה-34, שמדורג במקום הראשון בעולם, הגיע בשבוע שעבר למלבורן כדי להשתתף באליפות אוסטרליה הפתוחה שנערכת החודש – אך מכיוון שהוא לא מחוסן לקורונה הוא נשלח לבידוד במלון במלבורן, שמיועד למבקשי מקלט ולפליטים.

הממשלה האוסטרלית הסכימה להחזרת הוויזה, מתוך הבנה כי לג'וקוביץ' לא ניתנה הודעה מראש לגבי ביטולה. עם זאת שר ההגירה יכול להתערב בפרשה, ולבטל את הוויזה - במקרה כזה, ייתכן שהכניסה של הטניסאי לאוסטרליה תיאסר במשך 3 שנים, וסביר שהעניין יחזור לבית המשפט.
לפי החלטת בית המשפט, משרד הפנים האוסטרלי יכסה את הוצאותיו של ג'וקוביץ', וכל רכושו, כולל הדרכון, יוחזור לו בהקדם האפשרי.

2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' זכה ברולאן גארוס
נובאק ג'וקוביץ' זכה ברולאן גארוס
נובאק ג'וקוביץ'
(AFP)

עורכי דינו של כוכב הטניס טענו כי הוא פטור מהדרישה להתחסן נגד קורונה כדי להיכנס לאוסטרליה, וזאת מכיוון שנדבק לאחרונה בנגיף. לדבריהם, "תאריך בדיקת ה-PCR החיובית הראשונה תועד ב-16 בדצמבר 2021". עוד טענו כי בתום 14 ימים מאז הבדיקה החיובית לקורונה הוא "לא דיווח על חום או קשיי נשימה ב-72 השעות האחרונות".
ג'וקוביץ', שידוע כמי שמתנגד לחיסונים, טען כי קיבל אישור רפואי לשחק בטורניר הגרנד סלאם, החלטה שעוררה זעם בקרב רבם באוסטרליה. אך בכל זאת כניסתו נדחתה, ורשויות פיקוח הגבולות טענו כי הוא "לא סיפק ראיות הולמות" בשדה התעופה במלבורן.

2 צפייה בגלריה
אוהדים של הטניסאי נובאק ג'וקוביץ' מחוץ למלון במלבורן בו הוא מוחזק בבידוד קורונה בבלגרד קורונה
אוהדים של הטניסאי נובאק ג'וקוביץ' מחוץ למלון במלבורן בו הוא מוחזק בבידוד קורונה בבלגרד קורונה
אוהדים של ג'וקוביץ' מחוץ למלון במלבורן, בשבוע שעבר
(AP)